حمل 09, 1400 13:17 Asia/Kabul
  • دیدار اشرف غنی با رئیس جمهوری تاجیکستان
    دیدار اشرف غنی با رئیس جمهوری تاجیکستان

رییس جمهوری افغانستان که برای اشتراک در نشست موسوم «روند استانبول- قلب آسیا» به تاجیکستان رفته بود با امام‌علی رحمان؛ رییس جمهوری این کشور دیدار کرد.

به گزارش رادیو دری،امام علی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان در این دیدار گفت : همکاری و روابط میان دو کشور که دارای زبان، فرهنگ و تمدن مشترکند، بر اصل برادری و حسن همجواری استوار است.

رئیس جمهور غنی نیز گفت  آمدن به تاجیکستان همیشه یک تجدید عهد برای توسعه مناسباتی است که هزاران سال سابقه دارد و دیدگاه وسیع همکاری را بنیان می گذارد.

وی افزود که تاجیکستان در پنج حلقه سیاست خارجی افغانستان در سه حلقه همسایگی، کشور اسلامی و مملکت کلیدی در آسیای متحول، نقش کلیدی دارد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد که افغانستان و تاجیکستان هیچگونه اختلافی در موارد بنیادی ندارند و ما می خواهیم که سرحد میان دو کشور، به سرحد همکاری، هماهنگی و همدلی تبدیل شود.

رییس جمهوری در این سفر دو روزه، به علاوه اشتراک و سخنرانی در نشست «روند استانبول- قلب آسیا» در دانشگاه ملی تاجیکستان سخنرانی می‌کند و سند دکترای افتخاری از سوی رییس پوهنتون متذکره، به وی اعطا خواهد شد.

قرار است امروز نشست موسوم به «روند استانبول-قلب آسیا» با میزبانی مشترک افغانستان و تاجیکستان در دوشنبه آغاز شود.

میرویس ناب؛ معین سیاسی وزارت امور خارجه که برای حضور در این نشست به تاجیکستان رفته‌است، می‌گوید «روند استانبول-قلب آسیا» امسال با محوریت اجماع منطقه‌ای در مورد روند صلح افغانستان برگزار خواهد شد.

سازمان منطقه‌ای «قلب آسیا – روند استانبول» در سال ۲۰۱۱ به ابتکار و پیشنهاد افغانستان و با حمایت ترکیه تشکیل شد. هدف از این نشست، همکاری امنیتی و اقتصادی در منطقه است.

کلیدواژه