استقبال رئیس مجلس سنا افغانستان از برگزاری انتخابات زودهنگام
(last modified 1400-01-15T11:49:43+00:00 )
حمل 15, 1400 16:19 Asia/Kabul
  • استقبال رئیس مجلس سنا افغانستان از برگزاری انتخابات زودهنگام
    استقبال رئیس مجلس سنا افغانستان از برگزاری انتخابات زودهنگام

فضل هادی مسلمیار، رئیس مجلس سنا افغانستان از طرح اشرف غنی، رئیس جمهوری این کشور برای برگزاری انتخابات زودهنگام، استقبال کرد.

به گزارش رادیو دری، فضل هادی مسلمیار، در نشست امروز یکشنبه مجلس سنا افغانستان گفت، تأمین صلح باعزت و سراسری که درآن ارزش‌ها و حقوق شهروندان حفظ باشد، نیاز اساسی کشور است.

رئیس مجلس سنا افغانستان در رابطه با نشست صلح استانبول نیز، افزود، بهتر است که مقامات حکومت پیشین و سایر سیاسیون با وحدت نظر وهمآهنگی لازم با نمایندگان دولت افغانستان، طرحی جامع را که در آن بقای نظام و منافع کشور تضمین شود، مطرح نمایند. 

مسلمیار در ادامه گفت، مجلس سنا از رییس جمهوری قدردانی می‌نماید که به خاطر ایجاد تسهیلات در روند صلح، با راه اندازی انتخابات زودهنگام اعلام آمادگی کرده است.

 اشرف غنی چند روز قبل با تأکید بر این‌که برقراری صلح در افغانستان به نفع همه کشورهای منطقه است، گفته بود که انتقال قدرت در این کشور باید از طریق برگزاری انتخابات مبنی بر قانون اساسی انجام گیرد.

پیش از این، آمریکا در ادامه سیاستهای مداخله جویانه اش، طرح تشکیل دولت انتقالی در افغانستان را پیشنهاد کرده بود، اما این طرح با مخالفت‌های گسترده ای در بین سیاسیون افغانستان و دولت اشرف غنی مواجه شد. 

حال مقامات ارشد دولتی در افغانستان می گویند، پیشنهاد غنی برای برگزاری انتخابات تا شش ماه آینده، در تقابل با طرح آمریکا است.

کلیدواژه