حمل 16, 1400 08:08 Asia/Kabul
  • هشدار طالبان به ادامه عملیات نیروهای آمریکایی و افغان
    هشدار طالبان به ادامه عملیات نیروهای آمریکایی و افغان

طالبان عملیات نیروهای آمریکایی و افغان علیه این گروه را نقض توافقنامه قطر دانست و نسبت به اقدامات تلافی جویانه هشدار داد.

به گزارش رادیو دری، طالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی افغان با پشتیبانی هوایی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو عملیات گسترده‌ای را علیه این گروه در ولایت‌های مختلف افغانستان آغاز کرده است.

این بیانیه مدعی‌ شده که هواپیماهای "دشمن" در ولایت‌های قندهار، بدخشان، خوست، ننگرهار و هلمند مواضع طالبان و مردم محلی را بمباران کرده‌اند و این اقدام نقض آشکار توافقنامه قطر است.

طالبان در ادامه از کمیسیون نظامی این گروه خواسته تا واکنش نشان دهد و برای دفاع از اعضای طالبان «آنطور که صلاح می‌داند» اقدام کند. این گروه همچنین مسئولیت رویدادهای آینده را با "طرف مقابل" دانست.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز چندی قبل درباره حملات هوایی آمریکا گفته بود، «ما برای آنها روشن کردیم که اگر عملیات شان علیه این گروه با نقض عمدی توافقنامه ادامه یابد، مجبور به واکنش خواهیم شد و این یک عمل تحریک‌آمیز است».

این هشدار طالبان درشرایطی است که این گروه همچنان به حملات خود علیه نیروهای نظامی افغان و اماکن دولتی در افغانستان با وجود تلاش ها برای پیشبرد مذاکرات صلح، ادامه می دهد. 

 

کلیدواژه