حمل 17, 1400 10:31 Asia/Kabul

کودکان ، مظلوم ترین قربانیان جنگ و نا امنی های افغانستان هستند .

به گزارش رادیو دری ، امروز داستان « عبدالرئوف » 9 ساله را همه مردم افغانستان می دانند ، این کودک حدود 4 ماه قبل توسط گروهی از آدم ربایان مسلح در مزار شریف ربوده شد که تاکنون در بند آدم ربایان قرار دارد و آنها هرازچند گاهی با انتشار تصاویری از شکنجه این کودک حتی با « شوکر » برقی از خانواده اش برای آزادای او درخواست 150 هزار دلار پول می کنند.

براساس تصاویر منتشر شده از عبدالرئوف ، آدم ربایان مسلح حتی دست ها و پاهای این کودک افغان را با زنجیر بسته اند و این کودک در شرایط بسیار سختی به سرمی برد .
دولت افغانستان تاکنون 30 بار برای آزادی عبدالروف ، عملیات نظامی انجام داده اما این عملیات ها بی نتیجه بوده است. از سوی دیگر ساکنان شمال افغانستان برای آزادی این کودک 9 ساله دست به تحصن زده اند ، هشتک کاربران شبکه های اجتماعی با عنوان « عبدالرئوف را به خانه بازگردانید » چندین بار ترند شده ، اما هیچ یک از این تلاش ها نتیجه ای در برنداشته است.
داستان عبدالرئوف ، فقط یک نمونه از دشواری های کودکان افغان است که گرفتار ناامنی و جنگ افغانستان شده اند، در واقع ادامه جنگ در این کشور که با لشکرکشی آمریکا به افغانستان شروع شد زمینه را برای فعالیت گروه های آدم ربا و جنایتکار فراهم کرده است .
کمیسیون حقوق بشر افغانستان در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد ، حدود پانصد کودک افغان در سال ۱۳۹۹ براثر جنگ و درگیری های افغانستان کشته شده اند .

کلیدواژه