حمل 17, 1400 10:43 Asia/Kabul
  • ادامه اعتراض متضرران آتش‌سوزی گمرک اسلام‌قلعه افغانستان
    ادامه اعتراض متضرران آتش‌سوزی گمرک اسلام‌قلعه افغانستان

متضرران آتش‌سوزی گمرک اسلام‌قلعه افغانستان برای سومین روز با پوشیدن کفن در منطقه «کمرکلاغ» در مسیر شاهراه هرات – تورغندی دست به اعتراض زدند.

به گزارش رادیو دری ، این معترضان هشدار دادند تا زمانی که به خواست‌های‌شان مبنی بر پرداخت غرامت حادثه‌ی آتش‌سوزی رسیدگی نشود، به اعتراض‌شان ادامه می‌دهند و نمی‌گذارند کامیون های باربری از مسیر شاهراه‌های هرات – اسلام‌قلعه و هرات – تورغندی عبور کنند.

بصیر آرین، نماینده معترضان گفت، هم‌اکنون تنها این دو شاهراه به‌روی عبور کامیون های باربری مسدود است و هیچ ممانعتی برای تردد خودروهای دولتی وجود ندارد.

در همین حال، برخی از فعالان مدنی هرات در واکنش به مسدودبودن شاهراه‌های هرات، در یک نشست خبری از معترضان خواستند که هرچه زودتر شاهراه‌ها را باز کنند تا باعث افزایش قیمت مواد اولیه نشود. فعالان مدنی هرات از دولت افغانستان هم خواستند تا به خسارت دیدگان آتش‌سوزی اسلام‌قلعه غرامت بپردازد.

در روز ۲۵ بهمن ماه/دلو سال گذشته آتش‌سوزی مهیب در گمرک اسلام‌قلعه به‌دلیل آتش گرفتن یک تانکر گاز رخ داد. معترضان مدعی‌اند که ۱۲۵۴ کامیون باربری‌ به ارزش ۵۰ میلیون دلار در آن آتش‌سوزی طعمه آتش شده است.

خسارت دیدگان آتش‌سوزی اسلام‌قلعه همچنین مدعی‌ اند که دولت افغانستان تاکنون هیچ کاری در راستای جبران خسارت به آنان نکرده است.

کلیدواژه