حمل 17, 1400 11:07 Asia/Kabul
  • اشرف غنی: جامعه جهانی تامین صلح پایدار در افغانستان را تضمین کند
    اشرف غنی: جامعه جهانی تامین صلح پایدار در افغانستان را تضمین کند

رئیس جمهوری افغانستان در آستانه نشست ترکیه اعلام کرد که جامعه جهانی باید برای تامین صلح پایدار و پایان جنگ در این کشور تضمین‌های لازم را ارائه کند.

به گزارش رادیو دری، محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان ضمن تاکید بر پایان جنگ در این کشور گفت: جامعه بین‌المللی باید ضمانت‌های لازم را برای تامین صلح پایدار و ختم جنگ در افغانستان بدهد.

اشرف غنی اظهار داشت: ادامه جنگ و خونریزی برای ما قابل قبول نیست. ما خواهان صلح عادلانه و پایدار در کشور هستیم و هدف مطلوب ما افغانستان مستقل، مردم سالار و متحد است و باید انقطاع به میان نیاید.

رئیس جمهور افغانستان با بیان اینکه قانون اساسی به عنوان وثیقه ملی، قاعده بازی ما است افزود: اکنون فرصت صلح نسبت به چهار دهه گذشته، بی‌نظیر است، دنیا در کنار ما قرار دارد، ما به صلح می‌رسیم و باید با عقل و تدبیر به پیش برویم.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که نشست سرنوشت ساز صلح افغانستان در تاریخ ۲۷ حمل/ فروردین در استانبول ترکیه برگزار خواهد شد. گفته می‌شود که در این نشست طرف‌های دخیل در قضایای افغانستان با نظارت سازمان ملل متحد روی ساختار سیاسی افغانستان بحث و توافق خواهند کرد.

کلیدواژه