حمل 18, 1400 11:40 Asia/Kabul

مسابقه «نواهنگ» که برای اولین بار از سوی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای مهاجرین افغانستانی در ایران تولید می شود، قرار است استعداد های برتر حوزه موسیقی مهاجرین را در قاب شبکه جهانی آی فیلم 2 به چالش بکشد.

به گزارش رادیودری، اولین قسمت از مسابقه خوانندگی «نواهنگ» پنجشنبه 5 حمل (فروردین) ساعت 09:00 شام به وقت تهران و کابل و 09:30 شام به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی فیلم 2 نشر شد.

این برنامه تلویزیونی قرار است پنجشنبه و جمعه هر هفته از شبکه آی فیلم 2 به نشر برسد که در هر برنامه 4 اشتراک کننده در قالب یک گروه به رقابت می پردازند.

«هادی کریمی» گرداننده مسابقه «نواهنگ» است و داوران این رقابت جذاب، «امیر تاجیک» آوازخوان مطرح ایرانی و «مهرداد هویدا» آوازخوان و آهنگساز سرشناس و داکتر «محمدرضا چراغعلی» از تنظیم کننده های مطرح موسیقی ایران می باشند.

لازم به ذکر است یکی از داوران حاضر در بخش ارزیابی، از آوازخوان های مهاجر افغانستانی آقای «عارف جعفری» هستند که از لحاظ افغانستانی بودن موسیقی؛ شرکت کنندگان را ارزیابی می کنند.

«هادی کریمی» گرداننده مسابقه «نواهنگ» در مورد نحوه برگزاری مسابقه «نواهنگ» گفت: 48 تن برای رقابت در پروسه اصلی  نواهنگ گزینش شده اند و در قالب ۱۲ گروه چهار نفره به ارائه توانمندی‌های خود می پردازند.

 او افزود : در مرحله بعد، ۱۲ نفر از اشتراک کنندگان به مرحله نیمه نهایی راه می یابند و در سه گروه چهار نفره رقابت می کنند.

هادی کریمی تاکید کرد: در نهایت سه برگزیده نیمه نهایی نیز در برنامه فاینال با یکدیگر مسابقه داده و رتبه های اول تا سوم مشخص می شود.

وی ادامه داد:  از 48 نفر حاضر در این رقابت علاوه بر3 نفری که به مرحله نهایی راه پیدا می کنند، یک نفر با رای مردمی انتخاب می شود.

کلیدواژه