کهنه‌سربازان آمریکایی خواستار خروج نظامی از افغانستان شدند
(last modified Wed, 07 Apr 2021 13:19:53 GMT )
حمل 18, 1400 17:49 Asia/Kabul
  • کهنه‌سربازان آمریکایی خواستار خروج نظامی از افغانستان شدند
    کهنه‌سربازان آمریکایی خواستار خروج نظامی از افغانستان شدند

ائتلافی از چندین سازمان مربوط به کهنه‌سربازان آمریکایی با ارسال نامه‌ای به «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا خواستار خروج نظامیان این کشور از افغانستان در مهلت تعیین شده اول ماه می شدند.

به گزارش رادیو دری، ائتلافی از نه سازمان حمایت از خانواده‌های نظامیان و کهنه‌سربازان آمریکایی در این نامه خطاب به «بایدن» اعلام کردند، «اعضای این ائتلاف به خدمت خویش افتخار می‌کنند اما حالا زمان آن رسیده که از افغانستان به خانه باز گردند. ما از شما مصرانه می‌خواهیم که با استفاده از فرصت، هر چه زودتر به این کار اقدام کنید.»

به علاوه، در این نامه گفته شده است که تاخیر در خروج نیروها از افغانستان نیروهای ما را به خطر انداخته و سبب تحریک افزایش خونریزی های بیشتر می‌شود.

«جو بایدن» پیشتر اعلام کرده بود که برای دولت آمریکا خارج سازی نیروهای این کشور از افغانستان تا اول ماه مه(11 ثور) دشوار خواهد بود اما واشنگتن هیچ قصدی برای باقی گذاشتن نیروها در افغانستان تا سال آینده ندارد. 

 براساس توافقنامه آمریکا با گروه طالبان در فوریه سال 2020(دلو 1398) در دوحه قطر، آمریکا باید نیروهای خود را تا اول ماه می از افغانستان خارج کند.

گروه طالبان به دولت بایدن در مورد تبعیت نکردن از توافقنامه صلح برای خروج تمام نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان در اول ماه مه (۱۱ اردیبهشت) هشدار داد.

آمریکا و متحدانش در سال 2001 به بهانه مبارزه با تروریسم و تامین امنیت در افغانستان به این کشور حمله کردند ، اما از آن زمان تاکنون، ناامنی، تروریسم و تولید مواد مخدر در افغانستان رشد چشمگیری داشته است.

کلیدواژه