حمل 21, 1400 08:31 Asia/Kabul
  • حضور صدها تن از عناصر القاعده در افغانستان
    حضور صدها تن از عناصر القاعده در افغانستان

کمیتۀ نظارت بر تحریم‌های سازمان ملل متحد شمار اعضای القاعده در افغانستان را حدود ۶۰۰ نفر اعلام کرد.

به گزارش رادیو دری، کمیتۀ نظارت بر تحریم‌های سازمان ملل متحد روز جمعه با انتشار گزارشی درباره نقش القاعده در خشونت های افغانستان اعلام کرد، همچنان حدود 600 تن از عناصر این گروه تروریستی در 18 ولایت افغانستان حضور دارند و به حملات تروریستی ضد نیروهای دولتی ادامه می دهند .

در این گزارش آمده‌است که عناصر القاعده و گروه‌های وابسته در ماه‌های پس از امضای توافق‌نامۀ صلح امریکا با طالبان، در ده‌ها حمله در ولایت‌های مختلف افغانستان دست داشته‌اند.

این درحالی است که شبکۀ اطلاع رسانی القاعده به نام "ثبات" از ماه نوامبر سال ۲۰۲۰میلادی تاکنون ده‌ها حمله القاعده و گروه‌های وابسته به آن را در ولایت‌های افغانستان تایید کرده است .

وزارت دفاع ملی افغانستان نیز تأیید می‌کند که با وجود تعهد طالبان به قطع روابط با القاعده و شورشیان خارجی دیگر در توافق‌نامۀ صلح امریکا - طالبان، هنوز با القاعده پیوند دارد.

روح‌الله احمدزی، سخن‌گوی وزارت دفاع ملی افغانستان هم گفت: «رابطه میان گروه القاعده و طالبان مثل گذشته تنگاتنگ بوده در نقاط مختلف و ولایات مختلف کشور در نتیجه عملیات نیروهای ما افراد کلیدی القاعده هدف قرار گرفته‌اند.»

بدخشان، بلخ، فاریاب، فراه، غزنی، هلمند، جوزجان، کاپیسا، کابل، کندهار، کنر، خوست، لوگر، ننگرهار، تخار، ارزگان و زابل ولایت‌هایی استند که از فعالیت القاعده در آن‌ها گزارش شده‌است.

کلیدواژه