تاکید مقام حزبی افغان بر کاهش نیروهای دولتی در "بهسود"
(last modified Sat, 10 Apr 2021 06:57:16 GMT )
حمل 21, 1400 11:27 Asia/Kabul
  • تاکید مقام حزبی افغان بر کاهش نیروهای دولتی در \
    تاکید مقام حزبی افغان بر کاهش نیروهای دولتی در \"بهسود\"

رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان با تحریک آمیز خواندن حضور گسترده نیروهای دولتی در منطقه "بهسود" در ولایت میدان وردک، کاهش نیروهای دولتی از این منطقه را خواستار شد.

به گزاش رادیو دری، کریم خلیلی؛ رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان که به بهسود در ولایت میدان وردک سفر کرده، گفت: حکومت ضمن پرهیز از حرکت های نسنجیده و نفاق انگیز در منطقه باید هرچه زود تر نیروهایش را در بهسود کاهش داده و از مردم بخاطر اقدامات خشونت آمیز نیروهای دولتی دلجویی کند.

رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان در دیدار با گروهی از علما، متنفذین قومی و اقشار مختلف مردم منطقه بهسود افزود: در حالی که دولت در سایر ولایات کشور نظاره گر سقوط صدها پاسگاه امنیتی به دست طالبان است، اما در بهسود در برابر حرکت مدنی مردم، نیروی سنگین نظامی فرستاد تا مردم را سرکوب کنند.

از دید خلیلی کسانی که فاجعه بهسود را خلق کردند و 11 تن را بدون هیچ گناهی به خاک و خون کشیدند، در پیشگاه خدا، مردم، وجدان و تاریخ شرمنده خواهند بود.

در عملیات اخیر نیروهای دولتی به منظور سرکوب گروهی از نیروهای خیزش مردمی در بهسود ، شماری کسته و زخمی و صدها خانواده آواره شدند و روند ارائه خدمات اداری منطقه متوقف یا مختل گردیده و شکاف میان اصلی ترین حامیان نظام و دولت به شدت افزایش یافت.

کلیدواژه