قدردانی رئیس پوهنتون ننگرهار از حمایت های همه جانبه ایران + تصاویر
(last modified 1400-01-21T08:05:36+00:00 )
حمل 21, 1400 12:35 Asia/Kabul
  • قدردانی رئیس پوهنتون ننگرهار از حمایت های همه جانبه ایران
    قدردانی رئیس پوهنتون ننگرهار از حمایت های همه جانبه ایران

در دیدار رئیس پوهنتون ننگرهار با بهادر امینیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل بر ادامه و گسترش همکاری های جمهوری اسلامی با پوهنتون ننگرهار تاکید شد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، رئیس پوهنتون ننگرهار گفت در حال حاضر فعال ساختن مرکز تحقیقاتی ، ترتیب و نظم دهی کتابخانه مرکزی و کتابخانه گروه زبان وادبیات دری، اعطای بورسیه ها برای اساتید این پوهنتون در رشته های مختلف مقطع تحصیلی فوق لیسانس و دکترا وهمچنان تبادل تجارب بین اساتید و دانشجویان این پوهنتون با اساتید ودانشجویان پوهنتون های مختلف جمهوری اسلامی ایران نیاز جدی دیده می شود .

 رئیس پوهنتون ننگرهار همچنان گفت اعمار ساختمان برای گروه زبان وادبیات دری یکی از نیازمندی های دیگری می باشد که جمهوری اسلامی ایران دراین عرصه میتواند کمک کند .

بهادر امینیان سفیر جمهوری اسلامی ایران ضمن قدردانی از پیشرفتهای علمی در دانشگاه ننگرهار که دومین دانشگاه بزرگ در افغانستان محسوب می شود گفت جمهوری اسلامی ایران در هر شرایطی در کنار مردم افغانستان بوده است .

 وې گفت در حال حاضر سه میلیون پناهنده افغان در جمهوری اسلامی به سر می برد و همچنان 500 هزار کودک افغان  در مدارس و همچنان سه هزار جوان در پوهنتون های مختلف ایران مصروف اموزش هستند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران امادگی جمهوری اسلامی ایران را در عرصه ی بورسیه ها برای اساتید ، همکاری کتاب درسی،اعزام اساتید و دانشجویان برای دوره های کوتا مدت به جمهوری اسلامی وهمچنان  فراهم نمودن زمینه برای ساخت یک ساختمان برای گروه زبان وادبیات دری ابراز کرد.

  بهادر امینیان همچنان گفت جمهوری اسلامی ایران از همکاری لازم با پوهنتون ننگرهار و مردم این ولایت دریغ نخواهد کرد قرار است.

 سفیر جمهوری اسلامی ایران در سفرواقامت اش در جلال اباد با مسولان اداره ولایتی ننگرهار و همچنان نمایندگان تجار و مسولان اتاقهای بازرگانی ملاقات هایی داشته باشد.

 

 

 

کلیدواژه