حمل 21, 1400 12:25 Asia/Kabul
  • کاخ سفید: بایدن به دنبال خروج مسئولانه از افغانستان است
    کاخ سفید: بایدن به دنبال خروج مسئولانه از افغانستان است

سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه بزودی تصمیم دولت جدید آمریکا درباره خروج آمریکا از افغانستان اعلام می‌شود، گفت: بایدن به پایان دادن مسئولانه به بحران افغانستان متعهد است.

به گزارش رادیو دری به نقل از فارس ،«جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید روز گذشته (جمعه) گفت: بایدن به پایان دادن مسئولانه به بحران افغانستان متعهد است. 

وی افزود: رئیس جمهور آمریکا به دنبال این است که مطمئن شود افغانستان مجدد به مکانی برای فعالیت تروریسم و حمله به خاک این کشور تبدیل نشود. 

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به خروج نظامیان آمریکایی در زمان تعیین شده، نیز گفت: بایدن این تصمیم را در مشاوره با متحدان خود در سرتاسر دنیا اتخاذ خواهد کرد. 

وی توضیح داد: تصمیم به خروج نظامیان با مشورت تیم امنیت ملی آمریکا و حفظ جان و امنیت نظامیان اتخاذ خواهد شد. 

ساکی گفت: آمریکا به صورت جدی مذاکره و گفتگو با طالبان را ادامه خواهد داد.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه گفت:‌بایدن تاکید کرده است که به دلایل فنی خروج نظامیان در زمان تعیین شده دشوار است و وی تصمیم خود را در این رابطه را به زودی اعلام خواهد کرد. 

ساکی در پایان گفت: بایدن به خروج مسئولانه از افغانستان متحد بوده و این موضوع در مشورت با متحدان و تیم امنیت ملی اتخاذ خواهد شد. 

این در حالی است که طالبان اعلام کرده در صورتی که آمریکا براساس توافق از افغانستان خارج نشود،‌ عملیات نظامی علیه این کشور را از سر خواهد گرفت. 

کلیدواژه