حمل 22, 1400 15:44 Asia/Kabul

پس از تصمیم شهرداری بلخ مبنی بر جمع‌آوری تمام کراچی‌ها و دست‌فروشان از جاده‌های مندوی مزارشریف، تعدادی از دکان‌داران این منطقه، یک موتر شهرداری را آتش زدند.

به گزارش خبرنگار رادیودری، عادل‌شاه عادل، سخن‌گوی فرماندهی پلیس بلخ گفت که این افراد صبح امروز (یک‌شنبه، ۲۲ حمل) در واکنش به این اقدام شهرداری دست به اعتراض زده و مسیرهای منتهی به مندوی در مربوطات ناحیه‌ی دوم شهر مزارشریف را به‌روی رفت‌وآمد مسدود کرده‌اند.

عادل افزود که ساعتی پس از آغاز این تظاهرات، شماری از افراد «استفاده‌جو» آن را به خشونت کشانده و یک خودرو شهرداری بلخ را نیز آتش زده‌اند. همچنان به گفته‌ وی، این افراد شیشه‌های شماری از خودروهای دیگر را نیز شکسته‌اند.

سخن‌گوی فرماندهی پلیس بلخ تأکید کرد که همزمان با به‌خشونت‌کشیدن تظاهرات، نیروهای پلیس وارد عمل شده و آن را مهار کرده است. او گفت که هم‌اکنون وضعیت در کنترل نیروهای دولتی است.

از سویی هم، او گفت که پلیس ۱۵ نفر را به اتهام اخلال این تظاهرات و به آتش‌کشیدن خودرو شهرداری بلخ شناسایی و بازداشت کرده‌اند. این افراد هم‌اکنون در بازداشتگاه به‌سر می‌برند و تحقیقات پلیس از آنان جریان دارد.

گزارش کاظم حیدری خبرنگار رادیودری از مزارشریف:

کلیدواژه