طالبان و پاسخ به چرایی ناکامی طرح‌های مختلف در افغانستان
(last modified 1400-01-22T11:48:41+00:00 )
حمل 22, 1400 16:18 Asia/Kabul
  • طالبان و پاسخ به چرایی ناکامی طرح‌های مختلف در افغانستان
    طالبان و پاسخ به چرایی ناکامی طرح‌های مختلف در افغانستان

گروه طالبان، ناکامی طرح‌ های مختلف در افغانستان را ناشی از ارزش‌ها و معیارهای بیگانگان دانست.

به گزارش رادیودری به نقل از تسنیم، گروه طالبان روز یک شنبه در آستانه نشست استانبول ترکیه درباره افغانستان اعلام کرد، ناکامی استراتژی‌ها و طرح‌های مختلف در افغانستان به این دلیل است که نسخه‌هایی براساس ارزش‌ها و معیارهای بیگانگان و استعمارگران تهیه شده  و ارتباطی با واقعیت‌های این کشور نداشته است.

در گزارش گروه طالبان آمده است، این طرح‌ها باید براساس واقعیت های دینی، تاریخی، فرهنگی و اجتماعی افغانستان و مردم این کشور تدوین شوند.

این اظهارات طالبان در حالیست که  «محمد اشرف غنی» رییس جمهوری افغانستن امروز (یک شنبه) در همایشی از طریق مجازی از گروه طالبان خواست تا در لویه جرگه حضور یابد، خواسته‌ها و مطالبات‌ خود را از این طریق با مردم افغانستان در میان بگذارد و با کنار گذاشتن  سلاح و خشونت به راه حلی صلح ‌آمیز بیاندیشد.

رییس جمهوری افغانستان بار دیگر بر انتقال قدرت از طریق انتخابات تاکید کرد، «تعهد ما این است که قدرت  را از طریق اراده شما مردم به جانشین‌های انتخاباتی خود انتقال دهیم.»

 دولت افغانستان و گروه طالبان قرار است به منظور پایان جنگ و درگیری در این کشور در نشست ماه جاری استانبول ترکیه شرکت کنند . 

درگیری بین نیروهای دولتی و گروه طالبان در مناطق مختلف افغانستان در روزهای اخیر شدت یافته است.

کلیدواژه