تعویق نشست استانبول به درخواست طالبان+ صوت
(last modified Wed, 14 Apr 2021 07:16:08 GMT )
حمل 25, 1400 11:46 Asia/Kabul

نشست استانبول برای صلح افغانستان به درخواست طالبان به تعویق افتاد.

به گزارش خبرنگار رادیودری، این مطلب را سید ظاهر مطهری عضویت مشاوران شورای عالی مصالحه ملی افغانستان ابراز نموده‌، گفت: نشست ترکیه بنابر درخواست مستقیم طالبان به علت آماده نبودن طرح این گروه و بحث کافی به تعویق انداخته شد.

ترکیه، قطر و سازمان ملل که میزبانی نشست استانبول را ‌بدوش دارند در یک اعلامیه ای مشترک روز گذشته از تعویق افتادن نشست خبردادند.

برمبنای این اعلامیه ،کنفرانس بین المللی ده روزه برای حل معضل افغانستان از ۲۴ اپریل تا ۴می (4 تا 14ثور) در استانبول برگزار خواهد شد.

پیش از این تاریخ ،نشست استانبول ۱۶اپریل/27حمل خوانده شده بود اما طالبان اعلام کردند که در ۱۶ ماه روان نمی توانند در نشست شرکت کنند چرا که به گفته نعیم وردک سخنگوی دفتر سیاسی طالبان هنوز مشوره  درباره شرکت شان در نشست استانبول نهایی نشده است. به گفته وی تازمانی که مشوره های آن ها نهایی نشده باشدزمان آغاز نشست نمی تواندمشخص گردد.

در همین حالی که نشست استانبول به تعویق افتاده حکومت بایدن گفته که تمامی نیروهای خود را از افغانستان تا ۱۱سپتامبر/20سنبله  خارج می کند.هنوز طالبان واکنش نشان نداده اما پیش از این گفته بودند اگر نیروهای خارجی به تاریخ توافق شده خارج نشوند عملیات خود را علیه خارجی ها ازسر می گیرند.  

گزارش قریشی خبرنگار رادیودری از کابل:

 

کلیدواژه