حمل 25, 1400 11:58 Asia/Kabul
  • توافق دوحه به سود آمریکا و به زیان افغانستان
    توافق دوحه به سود آمریکا و به زیان افغانستان

یک مقام افغان با انتقاد از توافق دوحه قطر میان آمریکا و طالبان می گوید، پس از این توافق هیچ سرباز امریکایی کشته نشده، اما هزاران نیروی امنیتی افغانستان کشته شده اند.

به گزاش رادیودری، شاه حسین مرتضوی مشاور فرهنگی رئیس جمهور افغانستان، با بیان اینکه توافق سال گذشته طالبان و آمریکا در دوحه قطر دستاوردی برای ملت افغان نداشت، گفت: پس از این توافق حملات به نیروهای آمریکایی متوقف شد اما به دلیل تداوم حملات به نیروهای دولتی و غیرنظامی هزاران تن از این نیروها و غیرنظامیان بی گناه کشته شدند.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور افغانستان افزود:«برای دفاع از کشور اراده مردم و نیروهای امنیتی و دفاعی بیشتر از هر زمان دیگری است و افغانستان مسوولیت خود را در مبارزه علیه تروریسم صادقانه انجام می دهد. 

در همین حال رسانه های امریکایی شب گذشته گزارش دادند که این کشور خروج نیروهایش از افغانستان را که قرار بود پایان این ماه انجام شود به ۱۱ سپتامبر موکول کرده و همین موضوع سبب شد طالبان اعلام کند، تا زمانیکه نیروهای خارجی در افغانستان حضور دارند در هیچ مذاکره صلحی شرکت نمی کند.این درحالی است که دولت و طالبان درحال آماده سازی خود برای شرکت د مذاکرات هفته آینده صلح در استانبول ترکیه بودند.

کلیدواژه