حمل 26, 1400 10:11 Asia/Kabul
  • آغاز عملیات پروژه تاپ در هرات
    آغاز عملیات پروژه تاپ در هرات

رئیس عملیاتی اداره برق افغانستان گفت: با افتتاح و آغاز به کار پروژه تاپ بخشی زیادی از ولسوالی های هرات به شبکه برق متصل خواهند شد. پروژه تاپ که از جمله پروژه‌های بزرگ افغانستان است برق ترکمنستان را از مسیر افغانستان به پاکستان انتقال خواهد داد.

به گزارش رادیودری، «صفی‌الله احمدزی» رئیس عملیاتی اداره عمومی برق افغانستان در سفرش به هرات و بررسی از وضعیت شبکه برق و پروژه تاپ گفت: قرار است تا 4 ماه دیگر کار عملی پروژه تاپ در هرات آغاز گردد و همچنان در کنار افتتاح این پروژه عظیم نیز شماری از ولسوالی های هرات و ولایت های همجوار با این ولایت که در قسمت برق رسانی کوتاهی در گذشته صورت گرفته است به شبکه برق وصل خواهند شد.

وی افزود: پروژه تاپ خط 500 کیلوولتی است که از ترکمنستان آغاز و پس از گذشت از هرات، فراه، نیمروز، هلمند و قندهار به کشور پاکستان خواهد رسید و افغانستان در کنار بهره مند شدن از انرژی برق ان نیز پول هنگفتی را بابت انتقال این خطوط برق از افغانستان به پاکستان دریافت خواهد کرد.

از سوی دیگر «تمیم صافی» رئیس اداره برق هرات در این مورد گفت: در کنار آغاز به کار پروژه تاپ در هرات نیز تیم‌های فنی این اداره تلاش دارند تا خطوط برق 110 کیلوولت برق ترکمنستان را به 220 کیلوولت تبدیل کنند که با این کار چالش قطعی برق نه تنها در هرات بلکه در ولایت های دیگر در فصل های زمستان و تابستان رفع خواهد شد.

شهروندان درهرات نیز می‌گویند که  متاسفانه همه ساله به دلیل عدم مدیریت درست در سیستم برق رسانی در این ولایت در فصل های زمستان و تابستان شاهد قطع برق هستیم و با افتتاح این پروژه قطعی برق کمتر خواهد بود. 

کلیدواژه