حمل 26, 1400 17:53 Asia/Kabul
  • عمل نکردن آمریکا به وعده هایش در افغانستان
    عمل نکردن آمریکا به وعده هایش در افغانستان

حزب عدالت و توسعه افغانستان با استقبال از اعلام زمان خروج نظامیان آمریکایی از آن کشور تاکید کرد ، آمریکا به هیچ یک از وعده‌های خود عمل نکرده است.

 به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری صداو سیما؛ حزب عدالت و توسعه افغانستان روز پنج شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد ، در نخستین روز‌هایی که نظامیان آمریکایی، افغانستان را اشغال کردند ، مبارزه با تروریسم و القاعده، دمکراسی، حکومت داری خوب و مبارزه با مواد مخدر را از جمله اهداف خود در این کشور  اعلام  و با دولت افغانستان چند پیمان از جمله پیمان راهبردی و امنیتی امضا کردند، اما تاکنون به هیچ یک از وعده‌های خود عمل نکردند .

حزب عدالت و توسعه افغانستان در بیانیه خود با اشاره  به اینکه  نباید به وعده ها بیگانگان امید داشته باشیم افزود ، آمریکا سالها، دولت و مردم افغانستان را فریب داده و با گروه طالبان در قطر توافقنامه امضا کرده است .

آمریکا و سازمان پیمان آتلانییک شمالی (ناتو) اعلام کردند ، نظامیان آمریکایی و این سازمان تا 11 سپتامبر 2021 از افغانستان خارج می شوند .

آمریکا و متحدانش در سال 2001 به بهانه مبارزه با تروریسم و تامین امنیت در افغانستان به این کشور حمله کردند و این اشغالگری باعث  جنگ، درگیری و نابودی زیر بناهای اقتصادی افغانستان شده است.

از آن زمان تاکنون، ناامنی، تروریسم و تولید مواد مخدر در افغانستان رشد چشمگیری داشته است.

مردم و مقامات افغانستان بارها، خروج نظامیان خارجی به فرماندهی آمریکا را از کشورشان خواستار شدند  .

کلیدواژه