حمل 27, 1400 12:56 Asia/Kabul
  • واکنش پلوسی به خروج نظامی آمریکا از افغانستان
    واکنش پلوسی به خروج نظامی آمریکا از افغانستان

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا عمل دولت به درخواست شهروندانش برای خروج ایمن و راهبردی نیرو‌های نظامی آمریکا از افغانستان را حیاتی خواند.

به گزارش رادیودری، نانسی پلوسی گفت: کار ما در اینجا عمل به خواسته‌های مردم آمریکا است و امنیت اقتصادی آن‌ها برای امنیت کشور ما حیاتی است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا افزود: این هفته، دولت بایدن جدول زمانی را برای خروج ایمن و راهبردی نیرو‌های آمریکا از افغانستان اعلام کرد و این تحول مهمی است و از آن استقبال می‌شود.

پلوسی تصریح کرد؛ ایمنی نیرو‌های نظامی و امنیت مردم آمریکا باید اولویت ما باشد.

"جو بایدن" رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد، نیروهای این کشور از افغانستان خارج خواهند شد و گفت: زمان پایان طولانی‌ترین جنگی که آمریکا درگیر آن بوده فرا رسیده است.

براساس توافقنامه آمریکا با گروه طالبان در فوریه 2020 در دوحه قطر، آمریکا باید نیروهای خود را تا اول مه 2021 از افغانستان خارج کند.

گروه طالبان به دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در مورد تبعیت نکردن از توافقنامه صلح برای خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان در اول ماه مه 2021 هشدار داد.

آمریکا و متحدانش در 2001 به بهانه مبارزه با تروریسم و تامین امنیت در افغانستان به این کشور حمله کردند، اما از آن زمان تاکنون، ناامنی، تروریسم و تولید مواد مخدر در افغانستان رشد چشمگیری داشته است.

کلیدواژه