کشته شدن 3 پولیس افغان بر اثر انفجار موتر بمب گذاری شده در هرات
(last modified Sat, 17 Apr 2021 04:24:51 GMT )
حمل 28, 1400 08:54 Asia/Kabul
  • کشته شدن 3 پولیس افغان بر اثر انفجار موتر بمب گذاری شده در هرات
    کشته شدن 3 پولیس افغان بر اثر انفجار موتر بمب گذاری شده در هرات

مقام های محلی در ولایت هرات تایید کردند که بر اثر انفجار یک موتر بمب گذاری شده در ولسوالی زنده جان ولایت هرات، دستکم 3 نیروی پلیس جان باخته اند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، سید عبدالوحید قتالی والی هرات گفت: ساعت 22:00 شب گذشته طالبان مسلح از 3 جهت بر پاسگا های امنیتی ولسوالی زنده جان حمله کرده اند، که بر اثر آن پاسگاه (بازارک) در این ولسوالی کاملا منهدم شد.

والی هرات با بیان اینکه طالبان مسلح برای منهدم کردن این پاسگاه پلیس از یک موتر بمب گذاری شده استفاده کرده اند، تصریح کرد: 3 تن از نیروهای پلیس، در نتیجه این انفجار جان باخته اند.

والی هرات که پس از بروز این رویداد، همراه با نیروهای کمکی عازم منطقه شده بود، اظهار داشت:  حملات طالبان به عقب رانده شد و از رسیدن تلفات بیشتر به نیروهای امنیتی جلوگیری شده است.

افراد وابسته به گروه طالبان در 24 ساعت گذشته در ولسوالی های چشت شریف، اوبه، کوه زور، کشک کهنه، گلران و زنده جان حملاتی را به منظور تصرف بخش هایی از این ولسوالی ها انجام دادند که تا هنوز از آمار تلفات سربازان دولتی و نیروهای طالبان گزارش دقیقی منتشر نشده است.

از جانب دیگر اما منسوبان گروه طالبان با پخش خبرنامه ی مدعی شده اند، که در حمله شب گذشته طالبان مسلح بر مراکز امنیتی و دولتی ولسوالی زنده جان 7 تن از نیروهای امنیتی جان باخته و 5 قبضه سلاح آنان بدست طالبان افتاده است.
در همین حال نماینده های مردم در ولسوالی زنده جان ضمن ابراز نگرانی از وضعیت ناهنجار امنیتی در این نزدیکترین ولسوالی هرات به مرکز شهر، تاکید کردند: اگر این بی تفاوتی ها و بی توجهی ها نسبت به تقویت نیروهای دفاعی و امنیتی ادامه داشته باشد ، در حملات (احتمالی) بعدی طالبان این ولسوالی به دست آنان سقوط خواهد کرد.
حملات سنگین شب گذشته طالبان بر پاسگاه های امنیتی زنده جان و انفجار مهیب موتر بمب گذاری شده در این منطقه نگرانی ها از بدتر شدن وضعیت امنیتی را بیشتر کرده است.

کلیدواژه