پنتاگون در حال اجرای تصمیم بایدن برای خروج از افغانستان
(last modified Sat, 17 Apr 2021 04:34:37 GMT )
حمل 28, 1400 09:04 Asia/Kabul
  • پنتاگون در حال اجرای تصمیم بایدن برای خروج از افغانستان
    پنتاگون در حال اجرای تصمیم بایدن برای خروج از افغانستان

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت ماموریت نظامی ما در افغانستان به پایان خواهد رسید، اما به حمایت از نیرو‌های افغانستان ادامه می‌دهیم.

به گزارش رادیو دری به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره ، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد ما درحال حاضر در مرحله اجرای تصمیم رئیس جمهور بایدن برای خروج از افغانستان قرار داریم.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت: "به حفظ توانمندی‌های لازم برای جلوگیری از حملات تروریستی از افغانستان ادامه می‌دهیم و از نیرو‌های افغان حمایت می‌کنیم. ماموریت نظامی ما در افغانستان به پایان خواهد رسید، اما به حمایت از نیرو‌های افغانستان ادامه می‌دهیم. "

در همین حال خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد جان کربی سخنگوی پنتاگون تاکید کرد برنامه اولیه دولت آمریکا این است که پیمانکاران آمریکایی را نیز در کنار پرسنل نظامی از افغانستان خارج کند. 

پیش از این وزیر امور خارجه آمریکا نیز گفته بود زمان خروج نیرو‌های مان از افغانستان فرا رسیده است و ما نیرو‌های خود را تا بیستمین سالگرد یازدهم سپتامبر خارج می‌کنیم.

آنتونی بلینکن گفت: برای من و رئیس جمهور بایدن مهم است تا شخصا پیام تعهد آمریکا برای شراکت پایدار با افغانستان و مردم این کشور را اعلام کنم. وی افزود: همانطور که رئیس جمهور بایدن اعلام کرد، ما نیرو‌های خود را تا بیستمین سالگرد یازدهم سپتامبر خارج می‌کنیم.

با این وجود سخنگوی دبیرکل سازمان ملل روز پنجشنبه اعلام کرد، سازمان ملل با وجود خروج نیرو‌های آمریکایی و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از افغانستان در سال کنونی میلادی، مأموریت سیاسی خود برای کمک به افغانستان را حفظ خواهد کرد.

کلیدواژه