حمل 29, 1400 15:48 Asia/Kabul
  • اشرف غنی: برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان آماده ایم
    اشرف غنی: برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان آماده ایم

رییس جمهور افغانستان با بیان اینکه خروج نیروهای خارجی فرصت مهمی برای اینکشور است، گفت: برای خروج نیروهای خارجی از این کشور آماد‌گی کامل داریم.

به گزارش رادیودری، «اشرف غنی»، رییس جمهور افغانستان روز یکشنبه در نشستی که در کابل پایتخت برگزار شد، تأکید کرد: با اعلام خروج نیروهای خارجی، برای اولین بار در تاریخ معاصر افغانستان فرصتی مهم و تاریخی برای اداره و پیشرفت کشور فراهم شده است.

به گفته غنی، از سالها پیش تاکنون برای روزی که نیروهای خارجی از این کشور خارج شوند، برنامه ریزی شده و پس از خروج نیروهای خارجی دولت برنامه همه جانبه دارد.
رییس جمهور افغانستان جناح مقابل جمهوریت را صف دشمنان ملت افغانستان خواند و افزود: آنهایی که در صف جمهوریت نیستند، پس از این در دولت برای آنها جایی نیست.

وی گفت: حاکمیت ملی، جمهوریت، مردمسالاری و افغانستان آباد، آزاد و مستقل خط مشی دولت است و اگر طالبان در این چارچوب صلح میخواهد، آغوش جمهوریت به روی آنها باز است.
اشرف غنی با زیر سوال بردن مشروعیت جنگ طالبان گفت: این جنگ از نظر اجماع علمای جهان اسلام نیز ناروا و به زیان ملت افغانستان است.
غنی همچنین با اشاره به بازنگری روابط با کشورهای منطقه گفت: انتظار داریم پاکستان بعنوان همسایه و دوست در کنار ما باشد.

رئیس جمهوری افغانستان گفت: انتخاب دوستی و دشمنی اکنون به دست پاکستان است و در صورت دوستی، افغانستان آماده است با افزایش همکاریهای منطقه ای و بین المللی، با این کشور نیز همکاری کند.
اشرف غنی در این نشست به ۱۶ نفر از فرماندهان و نیروهای پلیس و اداره امنیت ملی کابل، نشان شجاعت اهدا کرد.

کلیدواژه