ثور 01, 1400 12:18 Asia/Kabul
  • درگیری بین نیروهای امنیتی افغان و گروه طالبان در ولایت غور
    درگیری بین نیروهای امنیتی افغان و گروه طالبان در ولایت غور

مقام های محلی در ولایت غور در غرب افغانستان از کشته و زخمی شدن 8 تن از مخالفان مسلح دولت در نبرد با سربازان ارتش خبر داده اند.

به گزارش خبرنگار رادیودری، مرکز فرماندهی ارتش در ولایت هرات اعلام کرده است که عملیات پاکسازی در غرب شهر فیروزکوه مرکز ولایت غور راه اندازی شده که  در نتیجه پنج تن از اعضای گروه طالبان کشته و 3 تن دیگر جراحت برداشته‌اند.
پایگاه ارتش 207 در خبرنامه‌ای گفته در ادامه عملیات پاکسازی در ولایت غور  که به درگیری با طالبان انجامیده است، تلاش شده تا مراکز تجمع مخالفان مسلح شناسایی و متلاشی شود.
 در این اعلامیه آمده، تلفات نیروهای طالبان، باعث فرار سایر افراد مسلح مخالف از سنگرهای شان شده و به آنان اجازه فعالیت های ضد دولتی داده نخواهد شد.
به نقل از این خبرنامه، مقام های ارشد نظامی در پایگاه 207 ظفر تاکید کردند که روستاهای اسپسنگ بالا، اسپسنگ پایان، شاخ ملان و چندین روستایی دیگر کاملا از حضور و فعالیت نظامی طالبان پاکسازی شده است.
کشف 2 قبضه سلا نوع "کلاشینکوف" هم از دستاوردهای نیروهای ارتش در این عملیات عنوان شده است.
فرماندهی ارتش در غرب افغانستان در این اعلامیه با بیان اینکه، عملیات پاکسازی توسط نیروهای امنیتی و به همکاری پولیس خیزش مردمی اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: در این جریان به نیروهای امنیتی و دفاعی آسیبی وارد نشده است.
طالبان مسلح در این باره تاکنون واکنشی نشان نداده‌اند.
ولایت غور از همسایه های شرقی هرات است که در این اواخر شاهد تحرکات نظامی طالبان بوده و نبردهای سنگینی هم بین آنان و نیروهای دولتی روی داده است.

کلیدواژه