ایران همکاری با پاکستان را برای پیشبرد امور افغانستان کلیدی می‌داند
(last modified 1400-02-01T14:04:03+00:00 )
ثور 01, 1400 18:34 Asia/Kabul
  • ایران همکاری با پاکستان را برای پیشبرد امور افغانستان کلیدی می‌داند
    ایران همکاری با پاکستان را برای پیشبرد امور افغانستان کلیدی می‌داند

رییس مجلس شورای اسلامی ایران در دیدار با وزیر خارجه پاکستان تاکید کرد با طرح خروج آمریکا از افغانستان نقش همسایگان در کمک به این کشور اهمیت بیشتری یافته است از این رو جمهوری اسلامی ایران همکاری با پاکستان را برای پیشبرد سازنده امور در افغانستان، کلیدی می‌داند.

به گزارش رادیو دری به نقل از شفقنا، «محمد باقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز چهارشنبه در دیدار «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان در تهران با اشاره به اینکه سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران، همکاری نزدیک با کشور‌های همسایه است،گفت:سطح ارتباطات اقتصادی نسبت به ظرفیت‌های ایران و پاکستان دچار خلاء‌هایی است که با در نظر داشتن مشکلات تحریم و شیوع کرونا باید از ظرفیت‌های بالای دو کشور بیش از پیش استفاده کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران همچنین با تشکر از مواضع پاکستان برای مبارزه با اسلام هراسی تصریح کرد: دولت، پارلمان و ملت جمهوری اسلامی ایران با هرگونه صدای تفرقه افکنانه میان امت اسلامی مخالف بوده و به دور از اختلافات قومی و مذهبی زندگی در سایه وحدت امت اسلامی زندگی میکنند.

قالیباف افزود: با طرح خروج آمریکا از افغانستان نقش همسایگان در کمک به این کشور اهمیت بیشتری یافته است از این رو جمهوری اسلامی ایران همکاری با پاکستان را برای پیشبرد سازنده امور در افغانستان، کلیدی می‌داند.

قالیباف در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اخیراً وبینار روسای مجالس کشورهای همسایه افغانستان برگزار شد. ایده‌های مهمی برای همکاری اقتصادی و مبارزه با تروریسم مطرح و ارتقای صلح و امنیت افغانستان و منطقه مورد تاکید قرار گرفت.

وی همچنین گفت: با طرح خروج آمریکا از افغانستان نقش همسایگان در کمک به این کشور اهمیت بیشتری یافته است از این رو جمهوری اسلامی ایران همکاری با پاکستان را برای پیشبرد سازنده امور در افغانستان، کلیدی می‌داند.

شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان نیز در این دیدار از مواضع ایران در قبال کشمیر که در قالب بیانیه‌ای منتشر شد، تشکر کرد و گقت: در حق مردم این منطقه نقض حقوق بشر صورت می‌گیرد و در شرایطی که هم اکنون با شیوع کرونا در قرنطینه مضاعف هستند، بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسئولان ایرانی برای ما دلگرم کننده بود و این موضوع از سنگ بنا‌های سیاست خارجی ما محسوب می‌شود.

وزیر خارجه پاکستان در ادامه با اشاره به روند اتفاقات افغانستان گفت: هیچ یک نمی‌خواهیم داعش و تروریسم گسترش یابد و هر دو کشور خواستار صلح و آبادانی هستیم که این موضوع قطعا باعث تقویت روابط می شود.

 

 

کلیدواژه