عقرب 10, 1395 19:01 Asia/Kabul
  • جاده‌های افغانستان در حال خراب شدن است
    جاده‌های افغانستان در حال خراب شدن است

«عبدالرحمن صلاحی» معاون وزارت رفاه افغانستان گفت: تردد کامیون‌های با بار بیشتر از حد مجاز منجر به تخریب جاده‌ها در افغانستان شده‌ است.

 «عبدالرحمن صلاحی» معاون وزارت رفاه افغانستان، گفت: 40 درصد از جاده‌هایی که دولت افغانستان در سالهای اخیر ساخته در حال خراب شدن است.

به گزارش خبرگزاری فارس،صلاحی در گفت‌و گو با بی‌بی‌سی اظهار داشت: دلیل این تخریب‌ها مین‌گذاری جاده‌ها توسط نیروهای مخالف دولت و حرکت کامیون‌های با بار غیر مجاز است.

وی افزود: دولت افغانستان ارزیابی جاده‌ها را در این کشور آغاز کرده تا ضریب تخریب جاده‌ها در این کشور مشخص شود.

صلاحی خاطرنشان کرد: به طور مثال از مجموع جاده کابل-قندهار 170 کیلومتر در وضعیت بد قرار دارد، 190 کلیومتر دارای وضعیت متوسط و بقیه خوب است.

وی گفت: دولت افغانستان برنامه دارد تا درقدم اول تلاش کند جاده‌هایی را که در وضعیت بد قرار دارند ترمیم کند و بعد به جاده‌های با وضعیت متوسط رسیدگی نماید.

دفتر بازرس ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) گزارش داده که از سال 2002 تاکنون دولت آمریکا حدود 2.8 میلیارد دلار برای ساخت جاده‌های افغانستان هزینه کرده‌است.

به گفته این نهاد، حدود 154 میلیون دلار نیز برای ایجاد ظرفیت در وزارت رفاه افغانستان  و سایر برنامه‌های مرتبط با جاده‌سازی در این وزارت هزینه شده‌است.

با تمام تلاش‌های که دولت افغانستان در سال‌های اخیر کرده، تاکنون موفق نشده جاده‌های این کشور را به هم وصل کند.

کلیدواژه