ثور 04, 1400 11:41 Asia/Kabul
  • اعتراض کارمندان صحی در تخار: ۸ ماه معاش نگرفته‌ایم
    اعتراض کارمندان صحی در تخار: ۸ ماه معاش نگرفته‌ایم

کارمندان صحی ۱۶ ولسوالی تخار، طی یک گردهمایی اعتراضی در شهر تالقان؛ مرکز این ولایت می گویند که از هشت ماه بدین‌سو معاش‌شان را دریافت نکرده ‌اند و در نتیجه مجبور شدند دروازه ۸۴ مرکز صحی را ببندند

به گزارش خبرنگار رادیو دری صدها تن از داکتران زن و مرد، امروز شنبه ۴ ثور، در شهر تالقان گرد هم آمدند و با راه‌اندازی ی تظاهرات، خواهان پرداخت معاشات شان شدند.

معترضان می گویند که اگر به خواست‌شان رسیدگی نشود، به اعتراض ادامه می دهند.

عبدالرب سلطانی؛ مسئول این گردهمایی گفت: تمام کارمندان صحی ۱۶ ولسوالی تخار از هشت ماه بدین سو، معاشات شان را دریافت نکرده اند، مراکز صحی ادویه و تجهیزات ندارد، بنابراین امروز ۸۰۰ تن از داکتران زن و مرد، برای دادخواهی به شهر تالقان آمده اند.

وی افزود که از یک سال بدین سو، مصارف ۸۴ مرکز صحی در تخار پرداخت نشده است، تمام مراکز صحی را بسته‌اند و عرضه خدمات برای مردم وجود ندارد.

به گفته او، قبل از این، دفتر اهید؛ تمویل‌کننده خدمات مالی و ادویه‌جات مراکز صحی تخار بود که چندی پیش قرارداد آن فسخ شد و بعد "پروژه صحت مندی" مسئولیت تامین مالی مراکز صحی تخار را به عهده گرفته؛ اما هنوز وزارت صحت عامه قراردادی با این موسسه نبسته است.

سلطانی می گوید که در ماه رمضان داکتران توان امرار معیشت ندارند و با وجود بارها اعتراض، هنوز دولت به خواست های آنها رسیدگی نکرده است.

رییس صحت عامه تخار  حاضر به مصاحبه در این مورد نشد.

دفتر والی تخار اما می گوید که هیچ مشکلی وجود ندارد و این نهاد تلاش دارد به اعتراضات رسیدگی کند.

این در حالی است که باشندگان ولسوالی‌های تخار نیز از نبود خدمات صحی در کلینیک ها شکایت دارند و خواهان توجه دولت به حل مشکلات کارمندان صحی هستند.

کلیدواژه