ثور 04, 1400 17:40 Asia/Kabul

کارمندان مراکز صحی دولتی در ولایت تخار از کار در مراکز صحی دست کشیده، دروازه های مراکز صحی را بستند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،کارمندان این مراکز صحی می گویند به دلیل پرداخت نشدن معاشات و امتیازات شان و همچنان نبود تجهیزات پزشکی مجبور به بستن مراکز درمانی شدند.

مقامات محلی در تخار می گویند که موسسه اهید همکار وزارت صحت عامه به تعهدات اش در امور صحت پای بند نبود و منجر به ایجاد مشکلات در عرضه خدمات صحی در سطح ولایت تخار شده است.

کارمندان مراکز درمانی از 16 ولسوالی و مرکز ولایت تخار امروز در یک گردهمایی خواستار پرداخت امتیازات شان شدند. 84 مرکز صحی دولتی از روز شنبه 4 ثور بسته شده و هیچ عرضه خدمات صحی دولتی در سطح ولایت تخار وجود ندارد.

کارمندان مراکز صحی در یک گردهمایی در شهر تالقان مرکز ولایت تخار با صدور قطع نامه ای خواستار پرداخت حقوق 8 ماه شان و تجهیز کامل مراکز درمانی شدند.

معترضین می گویند تا زمانیکه به خواست های شان از سوی مقامات محلی تخار و وزارت صحت عامه رسید گی نشود، فعالیت های شان در مراکز در مانی از سر نخواهند گرفت. 

با این حال حامد مبارز سخن‌گوی والی تخار می گوید موسسه اهید همکار وزارت صحت که قرارداد پرداخت معاشات و تجهیز مراکز درمانی را از وزارت صحت بدست آورده نتواسته است که به تعهدات خود عمل کند.

با بسته شدن مراکز صحی دولتی در ولسوالی های دور دست مردم به مشکلات زیادی از جهت عدم دسترسی به مراکز درمانی مواجه می شوند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش عرفان برزگر:

 

کلیدواژه