ثور 05, 1400 08:41 Asia/Kabul
  • تاکید وزارت صحت عامه افغانستان برآمادگی لازم برای مهار موج سوم کرونا
    تاکید وزارت صحت عامه افغانستان برآمادگی لازم برای مهار موج سوم کرونا

همزمان با افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در افغانستان، وزارت صحت عامه افغانستان اعلام کرد که وضعیت شیوع این ویروس را تحت کنترل دارد و برای مهار موج سوم آن آمادگی لازم گرفته شده است.

به گزارش رادیو دری، در اطلاعیه‌ای که از سوی این وزارت منتشر شده، آمده است که این موضوع را وحید مجروح، سرپرست این وزارت روز (شنبه، ۴ ثور) در گفت‌وگو با نمایندگان ادارات مربوطه این نهاد، روسای ادارات بهداشتی ولایات، نمایندگان بخش خصوصی و مؤسسات عرضه‌ خدمات درمانی مطرح کرده است.

بر اساس این اعلام، او گفت: «با وجود اینکه موارد ابتلا به ویروس کرونا در افغانستان اندک بوده و وضعیت خوشبختانه تحت کنترل است، اما باز هم ما آمادگی‌های لازم را برای مهار موج سوم [ویروس کرونا] کسب کرده‌ایم.»

سرپرست وزارت صحت افغانستان با تأکید بر جلوگیری از موج سوم ویروس کرونا در این کشور، به تمامی ادارات بهداشت دستور داده است تا در این بخش تدابیر جدی اتخاذ کنند.

در همین حال، او از ادارات مربوط به بهداشت عمومی خواسته است تا روی ایجاد یک تیم نظارتی با هدف بررسی از وضعیت موجود، ایجاد تیم‌های کلینیکی برای رسیدگی به بیماران ویروس کرونا در خانه‌ها، تقویت برنامه‌های آگاهی‌دهی و تجهیز مراکز بهداشتی براساس نیازمندی به‌گونه جدی اقدام کنند.

این درحالی است که تاکنون ۵۸ هزار و ۸۴۳ مورد ابتلا به ویروس کرونا در افغانستان شناسایی شده است. از این میان، دو هزار و ۵۸۲ نفر جان باخته و ۵۲ هزار و ۳۹۲ نفر دیگر نیز بهبود یافته‌اند.

 

کلیدواژه