ثور 05, 1400 12:20 Asia/Kabul
  • شرکت بیش از ۲۰۰ هزار دانش‌آموز افغان در آزمون کنکور
    شرکت بیش از ۲۰۰ هزار دانش‌آموز افغان در آزمون کنکور

اداره‌ ملی امتحانات افغانستان اعلام کرد که تشخیص هویت داوطلبان آزمون سراسری کنکور در ۲۵ ولایت جریان دارد و آزمون کنکور در این ولایات از هشتم ثور آغاز و در دهم ثور به پایان می‌رسد.

به گزارش رادیو دری، دوست‌محمد فیضی، سخنگوی اداره‌ ملی امتحانات به روزنامه اطلاعات روز گفت که برنامه‌ برگزاری آزمون سراسری کنکور در سه مرحله تنظیم شده است.

براساس برنامه‌ی اداره‌ ملی امتحانات، آزمون کنکور در ولایت‌های سمنگان، سرپل، غور، نیمروز، بادغیس، فراه، نورستان، پکتیکا، دایکندی، زابل، ارزگان، هلمند، قندهار، بامیان، میدان‌وردک، لوگر، پکتیا، خوست، کاپیسا، پنجشیر، لغمان، کنر، پروان، ننگرهار و بغلان در مرحله‌ اول گرفته می‌شود.

همچنین مرحله‌ دوم آزمون کنکور در ولایت‌های فاریاب، قندوز، جوزجان، غزنی، بلخ، هرات، تخار و پنج حوزه‌ ولایت بدخشان به تاریخ ۳۰ و ۳۱ ثور برگزار خواهد شد.

سخنگوی اداره‌ ملی امتحانات کنکور افزود که مرحله‌ سوم آزمون کنکور در کابل برگزار می‌شود. طبق برنامه، زمان امتحان کنکور در شهر کابل تاریخ ۱۴ جوزا و در ولسوالی های ولایت کابل تاریخ ۱۵ جوزا تعیین شده است.

با این حال، فیضی می‌گوید که امسال به‌صورت تخمینی بین ۲۰۰ تا ۲۱۰ هزار داووطلب در آزمون کنکور در سراسر افغانستان شرکت خواهند کرد.

وی افزود که براساس تصمیم وزارت تحصیلات عالی، برای فارغان صنف‌های دوازدهم سه فرصت شرکت در آزمون کنکور داده شده و ممکن است تعداد داووطلبان این آزمون امسال افزایش یابد.

پیش از این فارغان صنف‌های دوازدهم دو چانس شرکت در آزمون کنکور را داشتند.

سخنگوی اداره‌ ملی امتحانات تأکید کرد که تمامی کسانی که در سال‌های گذشته دو بار در آزمون کنکور ناکام و یا بی‌نتیجه مانده‌اند، حق شرکت در آزمون کنکور را دارند.

کلیدواژه