ثور 08, 1400 14:49 Asia/Kabul
  • ارائه پیش نویس طرح صلح طالبان به شورای عالی مصالحه
    ارائه پیش نویس طرح صلح طالبان به شورای عالی مصالحه

معاون شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان گفت، طالبان پیش‌نویس طرح صلح خود را با این شورا به اشتراک گذاشته‌ است.

به گزارش رادیو دری، عطاالرحمان سلیم، امروز چهارشنبه در مراسمی به مناسب سالروز پیروزی مجاهدین بر کمونیست افزود، پیش‌نویس طرح صلح شورای عالی مصالحه ملی پس از بررسی طرح‌های متعدد تهیه شده و به ریاست این شورا فرستاده شده است.

معاون شورای عالی مصالحه ملی افغانستان پیش‌نویس طرح صلح این شورا را همه‌ جانبه و سازگار با واقعیت‌های عینی جامعه افغان دانست و ابراز امیدواری کرد که تلفیق این طرح با طرح صلح طالبان به یک طرح واحد منجر شود که در آن تمامی طرف‌ها بتوانند سعادت و راستگاری دنیوی و اخروی‌شان را بیابند. سلیم تأکید کرد که تلفیق این دو طرح کار سختی نیست، در صورتی که پشت صحنه اتفاق هایی برای از بین‌بردن نشست استانبول که همه در انتظار آن هستند، نباشد.

معاون شورای عالی مصالحه ملی افغانستان همچنین تاکید کرد که آنان با طالبان در تماس و تبادل نظر هستند و همیشه به این گروه گفته شده که لهتر است همه با هم اتفاق نظر داشته باشند.

طالبان تاکنون در این‌باره اظهارنظری نکرده است.

 قرار بود نشست استانبول با موضوع صلح افغانستان در ۲۴ ماه جاری میلادی (آوریل) برگزار شود، اما برگزارکنندگان این نشست (ترکیه، قطر و سازمان ملل متحد) اعلام کردند به دلیل حاضر نبودن طالبان، این نشست بعداز عید سعید فطر برگزار می شود.

کلیدواژه