ثور 09, 1400 10:52 Asia/Kabul
  • هشدار وزارت صحت عامه افغانستان درخصوص شیوع موج سوم کرونا
    هشدار وزارت صحت عامه افغانستان درخصوص شیوع موج سوم کرونا

مسئولین وزارت صحت عامه افغانستان می‌گویند که انتشار ویروس کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته از سه تا ۱۰ درصد افزایش یافته‌است.

به گزارش رادیودری، موج سوم کرونا در افغانستان پس از آن اوج گرفت که کشورهایی مانند ایران، هند و پاکستان به شدت با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند و نوع جهش‌یافته ویروس کرونا به خصوص در هند در حالی سیر صعودی را طی می کند که پروازهای هند به افغانستان متوقف نشده و مرزها همچنان باز است.

نوع جهش‌یافته ویروس کرونا، کشور هند را با تمام آمادگی های صحی و تجهیزات طبی آن به فلاکت کشانده و در یک هفته اخیر بیش از دو میلیون نفر مبتلا شده و افزون بر سه هزار تن طی ۲۴ ساعت جان‌ شان را از دست داده اند.

نهادهای صحی افغانستان خواستار همکاری فوری جامعه جهانی شده اند. این در حالی است که افغانستان با نداشتن امکانات لازم و کمبود ادویه و اکسیژن در معرض خطر جدی موج سوم کرونا قرار دارد.

به گفته مسئولین صحت عامه افغانستان طی دو هفته اخیر تعداد مبتلایان و فوتی ها 10 درصد نسبت به هفته های گذشته افزایش یافته است.

دستگیر نظری؛ سخنگوی وزارت صحت عامه در مصاحبه با آوا می گوید که انتشار ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته از سه تا 10 در صد افزایش یافته است.

او همچنین افزود که افزایش تعداد واقعات نشان می دهد که افغانستان عملا وارد موج سوم کرونا شده است.

کلیدواژه