ثور 09, 1400 11:13 Asia/Kabul
  • نامه تحریک امیز طالبان به سران احزاب مخالف دولت افغانستان
    نامه تحریک امیز طالبان به سران احزاب مخالف دولت افغانستان

دولت افغانستان، نامه تحریک امیز طالبان به سران احزاب مخالف دولت برای گفت‌وگوهای انفرادی با این گروه را حرکتی نفاق افکنانه دانست.

به گزارش رادیودری به نقل از ایرنا، گروه طالبان در تازه ترین اقدامات خود نامه‌هایی به سران  احزاب و شخصیت های سیاسی مخالف دولت  افغانستان ارسال کرده و در آن نامه ها از آنها خواسته است با طالبان به صورت خصوصی وارد مذاکره شوند.

سخنگوی شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت: طالبان در این نامه از عبدالله عبدالله رئیس این شورا خواسته است  با طالبان وارد مذاکره شود.

فریدون خوزون افزود:  این اقدام گروه طالبان با هدف ایجاد تفرقه در صف جمهوریت صورت گرفته اما این ترفندهای طالبان تاکنون بی نتیجه بوده و صف جمهوریت محکم و واحد خواهد بود.

منابع داخلی افغانستان همچنین گفته اند که چنین نامه ای  برای حامد کرزی رئیس جمهوری سابق  نیز فرستاده شده و از وی خواسته شده است که با طالبان مذاکره کند.

دیگر سران  احزاب و شخصیت‌های سیاسی افغانستان تاکنون  در این باره اظهار نظری نکرده اند، اما احتمال دارد شمار دیگری از سیاستمداران مطرح افغانستان چنین نامه هایی دریافت کرده باشند.

اکنون که نظامیان خارجی تصمیم گرفته اند از  افغانستان خارج  شوند  و نشست استانبول برای استقرار  صلح نیز در وضعیت نامعلومی قرار دارد، موضع گیری و واکنش‌های مخالفان طالبان از اهمیت بالایی برخوردار است و در صورت پراکندگی در صف جمهوریت، می تواند به نفع طالبان باشد.

کلیدواژه