ثور 11, 1400 10:39 Asia/Kabul
  • امضای دومین تفاهم‌نامه مرزی مشترک ایران و افغانستان
    امضای دومین تفاهم‌نامه مرزی مشترک ایران و افغانستان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان در جنوب شرقی ایران اعلام کرد، دومین تفاهم‌نامه مرزی مشترک بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و افغانستان امضا شد.

به گزارش رادیو دری،  " ماندانا زنگنه سروش"  معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان ایران در پایان  نشست در  شهر "زرنج" افغانستان با حضور " زمریالی احدی والی " ولایت نیمروز  گفت : مرز میلک و زرنج یکی از ظرفیتهایی است که تجار افغانستان را به آبهای آزاد چابهار متصل می کند.

ماندانا زنگنه سروش افزود: بهبود معیشت مرزنشینان ۲ طرف مرز یکی از مهمترین اثراتی است که مرز مشترک سیستان و بلوچستان ایران و ولایت نیروز افغانستان می تواند به همراه داشته باشد به همین منظور می توان در محل مرز بازارهای مرزی مشترک  ایجاد کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان ایران،  گفت :  این استان آمادگی پذیرش حضور و سرمایه گذاری تجار و سرمایه داران افغانستان در منطقه ویژه اقتصادی  را دارد.
والی ولایت نیمروز افغانستان، نیز در این نشست گفت: مرز زرج و میلک برای تجار افقغانستان  بسیار حائز اهمیت است و حجم بسیاری از مبادلات مرزی این ولایت از طریق مرز میلک انجام می شود به همین دلیل برگزاری نشست های مشترک و بررسی و رفع مشکلات مرزی از اهمیت بالایی برخودار است.

در پایان این نشست،  دومین تفاهمنامه مرزی مشترک بین استان  سیستان و بلوچستان جمهوری اسلامی ایران و ولایت نیمروز  افغانستان بین " ماندانا زنگنه سروش "   و " الحاج عبدالنبی براهویی "  معاون مقام ولایت نیمروز به امضا رسید.

کلیدواژه