ثور 11, 1400 13:09 Asia/Kabul
  • واکنش‌ها به حملات علیه نمازگزاران و غیرنظامیان در افغانستان
    واکنش‌ها به حملات علیه نمازگزاران و غیرنظامیان در افغانستان

حملات تروریستی علیه نمازگزاران و غیرنظامیان افغان در ۲۴ ساعت گذشته که موجب کشته شدن افراد زیادی شد، واکنش هایی از سوی مقامات دولتی در پی داشت و آنان اعلام کردند راهی جز سرکوب طالبان وجود ندارد.

به گزارش رادیو دری،  حملات تروریستی در افغانستان واکنش گسترده مردم و دولت  را در پی داشت، از جمله رئیس جمهوری این کشور از نیروهای افغان خواست که این حملات را بی پاسخ نگذارند.

محمداشرف غنی در اطلاعیه‌ای گفته است که طالبان فرصت فراهم شده برای صلح را ضایع می سازند و آنها از آسیب زدن به تأسیسات عمومی دست بردار نیستند.

وی افزود: طالبان با ادامه جنگ نامشروع و خشونت علیه مردم، یکبار دیگر نشان دادند به حل بحران کنونی به گونه صلح آمیز و اساسی تمایل ندارند.

محمدسرور دانش معاون رئیس جمهوری افغانستان هم در واکنش به این رویدادها گفته است که راهی جز سرکوب تروریست‌ها باقی مانده و در حال حاضر هیچ حرکتی جز سرکوب و انتقام از دشمن مردم را آرام نمی سازد.

عباس ابراهیم زاده عضو مجلس نمایندگان افغانستان هم درواکنش به این حمله تروریستی، در فیسبوک خود نوشت که طراحی و سازماندهی این چنین حملات تروریستی و خونین به خصوص در ماه پر فیض و پر برکت رمضان ناجوانمردانه، بزدلانه، بر خلاف ارزش‌های انسانی و دستورات دینی است و نشان می دهد که دشمنان قسم خورده این سرزمین به صلح، آرامش و امنیت باور ندارند.

شمس عباسی نیز نوشته است: طالبان بیش تر از پیش به کشتار غیرنظامیان در سراسر کشور مشغول شده اند و در خدمت تروریسم جهانی هستند.

سیدمهدی کاظمی هم نوشته که تروریست‌ها سفره افطاری و ماه مهمانی خداوند را با خون رنگین ساختند و این ثواب طالبانی است.

فواد امان هم نوشته است: جنایت فجیع گروه طالبان هنگام افطاری نشان داد که ماهیت این گروه با خون و وحشت، جنایت و کشتار مسلمانان عجین شده و آنها از سلاخی مردم مسلمان دست بر نمی دارند.

یکی دیگر از کاربران فضای مجازی نوشته است که عید می آید اما صدها خانواده شام رمضان را با خون افطار کردند و زندگی خود را از دست دادند هیچ خوشی نداریم و سفره غم هموار است.

ناامنی و شدت جنگ و حملات تروریستی در افغانستان در حالی رو به افزایش است که صلح این کشور در هاله ای از ابهام قرار دارد.

کلیدواژه