سقوط یک پایگاه ارتش در غزنی و اسارت ۲۱ نیروی نظامی افغان به دست طالبان
(last modified 1400-02-11T09:04:38+00:00 )
ثور 11, 1400 13:34 Asia/Kabul
  • سقوط یک پایگاه ارتش در غزنی و اسارت ۲۱ نیروی نظامی افغان به دست طالبان
    سقوط یک پایگاه ارتش در غزنی و اسارت ۲۱ نیروی نظامی افغان به دست طالبان

در تازه‌ترین دور حملات طالبان، مقامات محلی از سقوط یک پاسگاه ارتش و اسارت ۲۵ نیروی آن در ولایت غزنیبدست طالبان خبر دادند.

به گزارش رادیو دری ، با وجود سفر مقامات بلندپایه امنیتی به ولایت غزنی و وعده‌های آنان، جنگ و حملات طالبان به شدت در مرکز و بخش‌های دیگر این ولایت جریان داشته و درتازه‌ترین دور این حملات به گفته اعضای شورای ولایتی سقوط یک پاسگاه ارتش در ولایت غزنی است. مقامات محلی ولایت غزنی از انتقال نیروهای این پاسگاه به منطقه دیگر و وارد آمدن تلفات سنگین به طالبان نیز خبر دادند.

وحیدالله جمعه‌زاده؛ سخن‌گوی والی غزنی روز شنبه گفت، شب گذشته طالبان از چندین جهت به نیروهای امنیتی حمله کردند که در نتیجه حملات هوایی و زمینی نیروهای ارتش، حملات این گروه دفع شد و تلفات سنگینی به طالبان وارد شده است. جمعه زاده سقوط پاسگاه ارتش و تسلیم شدن نیروهای آن به طالبان را تایید و یا رد نکرد، اما افزود، نیروهای این پاسگاه به جای دیگر منتقل شده اند.

در همین حال، امان‌الله کامرانی، معاون شورای ولایتی غزنی گفت، یک پایگاه نیروهای اردو در منطقه آرزو سقوط کرده و ۲۵ نیروی امنیتی داخل آن تسلیم طالبان شده‌اند. 

خیرگزاری آوا افزوده، در حال حاضر از ولایت غزنی دو روایت متفاوت گزارش می‌شود: مقامات دولتی با وجود افزایش حملات طالبان در سراسر این ولایت از عادی بودن وضعیت می گویند؛ اما شهروندان و نمایندگان مردم، این ولایت را در آستانه سقوط دانسته و خواهان اقدامات جدی برای دفع فوری همه تهدیدات شده اند.

کلیدواژه