ثور 12, 1400 08:11 Asia/Kabul
  • آمریکا از حمله طالبان به میدان هوایی قندهار خبر داد
    آمریکا از حمله طالبان به میدان هوایی قندهار خبر داد

سخنگوی نیروهای تروریست امریکایی در افغانستان از حمله به فرودگاه قندهار خبر داد هر چند این حمله تلفات جانی و مالی نداشته است.

به گزارش رادیو دری به نقل از صدای افغان (آوا) ، یکی از سخنگویان نیروهای آمریکایی در افغانستان در توییتر نوشت: فرودگاه قندهار روز شنبه هدف حمله غیرمستقیم قرار گرفت که این رویداد تلفات و خساراتی در پی نداشت.

این سخنگو در ادامه افزود، بازگشت به خشونت امری غیرمنطقی و غم‌انگیز خواهد بود، اما اشتباه نکنید، آمریکا از ابزار نظامی برای پاسخگویی قاطعانه به هر نوع حمله به ائتلاف و تجهیزات نظامی برای پشتیبانی از خود برخوردار است.

پیش از این، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان به خاطر تاخیر در خروج نیروهای خارجی از افغانستان از اول ماه مه در توییتر نوشت: اینکه خروج نیروهای اشغالگر از افغانستان از اول ماه مه که در توافقنامه قطر تعیین شده بود، به تأخیر افتاد نقض توافقنامه دوحه است و اصولا راه هرگونه اقدام مناسب را برای طالبان در برابر نیروهای اشغالگر باز کرده است.

براساس توافق‌نامه دوحه میان امریکا و طالبان، اول ماه "می" به‌عنوان آخرین مُهلت خروج نیروهای اشغالگر خارجی از افغانستان تعیین شده، اما براساس برنامه‌ای‌ که از سوی آمریکا و ناتو اعلام شده، خروج حدود ۹۶۰۰ نظامی خارجی از افغانستان با چند ماه تأخیر، در ۱۱ سپتامبر سال جاری میلادی تکمیل خواهد شد.

 

کلیدواژه