افتتاح نمایشگاه کتاب "یار مهربان" در شهر مزارشریف
(last modified 1400-02-12T12:18:23+00:00 )
ثور 12, 1400 16:48 Asia/Kabul
  • افتتاح نمایشگاه کتاب \
    افتتاح نمایشگاه کتاب \"یار مهربان\" در شهر مزارشریف

نمایشگاه کتاب یار مهربان به مدت سه روز در لیسه عالی فاطمه بلخی در شهرمزارشریف به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی میان دانش آموزان افتتاح گردید.

به گزارش رادیودری، عبدالحمید انصاری برگزار کننده نمایشگاه کتاب " یار مهربان " گفت: این نمایشگاه شکل سیار دارد که هر سه روز در یکی از مکاتب شهر مزارشریف راه اندازی شده و این نمایشگاه کتاب ویژه کودکان و نوجوانان می باشد که بیشتر از 400 عنوان کتاب به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: ما تصمیم داریم که هر فصل یا سمستر درسی حدود 25 نمایشگاه کتاب را در مکاتب شهرمزارشریف راه اندازی کنیم.

انصاری ادامه داد: هدف ما ترویج فرهنگ مطالعه و انس گرفتن کودکان و نوجوانان با کتاب و کتابخوانی می باشد و مطالعه کتاب یکی از نیاز های جدی جامعه فعلی ما محسوب می شود.

خانم محبوبه یکی از برگزار کنندگان این نمایشگاه گفت: نسل امروزی با اندک ترین مشکل علمی و اطلاعاتی به شبکه های اجتماعی یا اینترنت مراجعه می کنند اما ما تصمیم داریم با راه اندازی چنین نمایشگاه هایی فرهنگ مطالعه را فراخ تر بسازیم و منبع علمی و اطلاعات نسل جدید را کتاب خواندن قلم داد کنیم.

در همین حال مطیع الرحمن کریمی، رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ ضمن ستایش و قدردانی از برگزاری چنین نمایشگاه ها اظهار داشت: راه اندازی نمایشگاه های کتاب تاثیرات مثبت بالای روحیه کودکان و نوجوانان دارد و ما تلاش می کنیم با همکاری نهاد های مربوطه چنین نمایشگاه ها را بیشتر برگزار کنیم.

وی خاطر نشان ساخت: تصمیم داریم که آموزش کانکور، صحی، مقاله نویسی و شعر را میان متعلمین دایر نماییم تا فرهنگ کتابخوانی میان عموم مردم بخصوص متعلمین گسترش پیدا کند.

دانش آموزان لیسه عالی فاطمه بلخی برگزاری نمایشگاه کتاب یار مهربان را مفید و ارزنده دانسته عنوان کرد: ما آینده سازان افغانستان هستیم و تنها از طریق کتاب و مطالعه می توانیم مشکلات کشور را برطرف نماییم و ما از چنین نمایشگاه ها استقبال می کنیم.

شایان ذکر است: نمایشگاه کتاب یار مهربان با هدف ترویج فرهنگ مطالعه میان دانش آموزان مکاتب از سوی موسسه راهکار به همکاری شبکه جوانان مدیوتیک در لیسه فاطمه بلخی شهرمزارشریف به مدت سه روز دایر گردیده است.

کلیدواژه