ثور 12, 1400 17:34 Asia/Kabul
  • واگذاری پایگاه نظامیان آمریکایی‌ به ارتش افغانستان و پایین کشیدن پرچم آمریکا
    واگذاری پایگاه نظامیان آمریکایی‌ به ارتش افغانستان و پایین کشیدن پرچم آمریکا

یک پایگاه نظامیان آمریکایی در ولایت هلمند افغانستان بطور رسمی به نیروهای ارتش این کشور واگذار شد و پرچم آمریکا از آن پایین آورده شد.

به گزارش خبرنگار رادیودری، دفتر مطبوعاتی "لشکر ۲۱۵" افغانستان در بیانیه ای اعلام کرد، پایگاه نظامیان آمریکایی  در ولسوالی شورابک Shorabak  ولایت هلمند امروز یک شنبه به نیروهای ارتش افغانستان واگذار شده  و قرار است نیروهای ویژه افغان در این پایگاه مستقر شوند.

حمدالله محب مشاور امنیت ملی افغانستان روز شنبه در یک نشست مطبوعاتی در کابل اعلام کرده بود، پایگاه  نظامیان آمریکایی در شورابک روز یکشنبه به نیروهای افغان واگذار می شود و نیروهای آمریکایی از آن به پایگاه بگرام منتقل خواهند شد.

در همین حال همزمان با آغاز خروج نظامیان اشغالگر خارجی از جمله آمریکایها از افغانستان، نظامیان افغان در کابل (پایتخت) و برخی دیگر از شهرهای بزرگ این کشور، به حالت آماده باش درآمده اند.

«جو بایدن» رییس جمهوری آمریکا اخیر اعلام کرد، نظامیان این کشور تا 11 سپتامبر 2021 /20سنبله از افغانستان خارج می شوند.

آمریکا و متحدانش درسال 2001 به بهانه مبارزه با تروریسم و تامین امنیت در افغانستان به این کشور حمله کردند و این اشغالگری باعث  جنگ، درگیری و نابودی زیر بناهای اقتصادی افغانستان شده و ناامنی،تروریسم و تولید مواد مخدرهم افزایش یافته است.

کلیدواژه