ثور 13, 1400 10:46 Asia/Kabul

ده ها تن از شهروندان ولایت بادغیس در شمال غرب افغانستان به دلیل بسته بودن بزرگراه هرات – بادغیس و همچنان قطع شبکه‌های مخابراتی و برق در این ولایت راهپیمایی اعتراضی برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار رادیودری، این اعتراض‌ها پس از آن آغاز شد که گفته میشود، اداره محلی کمک‌های میثاق شهروندی برای ولسوالی جوند را قطع کرده و در مقابل طالبان هم شاهراه هرات – بادغیس و همچنان برق و خدمات تلیفونی این ولایت را قطع کرده‌اند.

عبدالعزیز بیگ رئیس شورای ولایت بادغیس گفت: “اداره محلی راه ولسوالی جوند و همچنان کمک‌های میثاق ملی برای این ولسوالی را قطع کرده است و همین باره خشم طالبان را برانگیخته است و آنان نیز محاصره اقتصادی بادغیس را بیشتر کردند و خدمات برق و مخابرات را نیز قطع کردند.

رئیس شورای ولایت بادغیس  با بیان اینکه مردم جوند تحت فشار طالبان قرار داشته و حالا دولت هم با این اقدام مشکلات مردم را بیشتر کرده است، خاطرنشان کرد: همین عملکرد دولت باعث شده برخی مردم این ولسوالی به طالبان بپیوندند و از این گروه خواهان کمک شوند.

نماینده مردم بادغیس در شورای ولایتی تصریح کرد: طالبان هم در مقابل اقدامات اخیر دولت؛ برق خانه‌های مردم را قطع، خدمات تلیفونی را مختل و بادغیس را در محاصره اقتصادی قرار داده‌اند.

شهروندان بادغیس اما میگویند: حدود یک هفته می‌شود که همین وضع ادامه دارد و صبر مردم هم به سر رسیده و با راه اندازی راهپیمایی اعتراضی نگرانی شان را نسبت به وضع موجود اعلام کردند.

اعتراض کنندگان خواهان بازگشایی راه هرات – بادغیس و همچنان وصل مجدد خدمات تلفن و برق هستند.

گزارش محمدی خبرنگار رادیودری:

کلیدواژه