ثور 14, 1400 08:39 Asia/Kabul

مسئولان نهادهای رسانه‌ای وخبرنگارا ن بدخشان می‌گویند که وضع محدودیت‌های سنگین ازسوی مسئولان محلی این ولایت،کارخبرنگاری واطلاع رسانی را در این ولایت با مشکلات جدی روبروکرده است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،به گفته‌‌ی آنان وضع محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌ی حکومت محلی در زمینه دسترسی به اطلاعات سبب شده است که بسیاری از رویدادهای این ولایت ازچشم رسانه‌ها دوربماند.

سمیع الله سیحون خبرنگار در حوزه شمال شرق با نگرانی از این وضعیت می گوید باید حکومت به قانون دسترسی به اطلاعات تمکین نماید.

در همایش گرامی داشت از روز خبرنگاران در بدخشان، خبرنگاران از عدم دسترسی به اطلاعات و تهدیدات به جان خبرنگاران ابراز نگرانی کردند.

سمیع الله سیحون مدیر مسئول نشریه آوای کوکچه و خبرنگار خبرگزاری نشانه نیز از عدم دست سری خبرنگاران به اطلاعات شکایت دارد می گوید در چند ماه اخیر سخنگویان حکومت محلی در ولایات شمالشرق حاضر به پاسخ گویی به پرسش های خبرنگاران و دادن اطلاعات به مردم نیستند.

بااین حال نقیب الله ثاقب‌یار،رئیس اداره اطلاعات وفرهنگ بدخشان گفت که اداره فرهنگ بدخشان تلاش‌های رابرای رفع دشواری‌های خبرنگاری انجام داده، او می گوید مشکلات خبرنگاران را طی یک نامه رسمی به وزارت اطلاعات و فرهنگ شریک ساخته است.

انتقاد های خبرنگاران در حالی از محدودیت اطلاع دهی از سوی مسئولین محلی اوج گرفته که حملات گروه طالبان نیز در بخش های از ولایت بدخشان تشدید یافته است.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش عرفان برزگر:

 

کلیدواژه