ثور 16, 1400 07:01 Asia/Kabul
  • حمایت \
    حمایت \"احمد مسعود\" از تشکیل دولت اسلامی در افغانستان

"احمد مسعود" فرزند(احمد شاه مسعود) فرمانده فقید دوران جهادی افغانستان در مراسمی به مناسبت بیست‌ونهمین سالروز پیروزی مجاهدین در کابل، شرایط را برای تشکیل دولت اسلامی در افغانستان مهیا دانست.

به گزارش رادیودری به نقل از خبرگزاری صدای افغان(آوا)، احمد مسعود، روز چهارشنبه اتحاد و استواری مجاهدین و همچنین نقش علما در پیروزی جهاد مردم افغانستان را حلقه مفقوده در مباحث نمایندگان برای تشکیل دولت اسلامی افغانستان خواند.

به گفته احمد مسعود مردم باید در کنار علما و مجاهدین تلاش کنند تا با بکارگیری شریعت اسلامی، زمینه های اتحاد و تشکیل دولت اسلامی را محقق کنند.

فرزند احمد شاه مسعود در عین حل از نهاد ریاست جمهوری افغانستان برای عدم صدور اجازه برگزاری این مراسم در محل لویه جرگه انتقاد کرد و آن را برخلاف خواست جمعی مردم دانست.

احمد مسعود افزود: با شرایط بوجود آمده اکنون هیچ بهانه‌ای نزد هیچ گروهی برای ادامه‌ی جنگ و خون‌ریزی در افغانستان باقی نمانده است و باید نیروهای خارجی از این کشور خارج شوند.

این در حالی است که دولت آمریکا قصد ندارد تمام نیروهای خود را از این کشور خارج کند و به بهانه حفاظت از سفارت بخشی از این نیروها را به پایگاه کابل منتقل کرده است.

کلیدواژه