ثور 18, 1400 17:57 Asia/Kabul
  • ادامه اعلام حمایت مردم افغانستان از مردم فلسطین
    ادامه اعلام حمایت مردم افغانستان از مردم فلسطین

در ادامه گزارشهای منتشر شده از اعلام حمایت مردم و مسئولین افغانستان از مردم مظلوم فلسطین، شهروندان هرات نیز دشمنی خود را با رژیم جنایتکار اسرائیل اعلام کردند.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری صدای افغان (آوا)  ، در همایش بزرگی که در جمعه آخر ماه مبارک رمضان، مصادف با روز جهانی قدس در مسجد جامع محمد رسول الله(ص) در شهرک اندیشه ولسوالی گذره، از توابع ولایت هرات برگزار شد، نمازگزاران با سر دادن شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر استکبار، نفرت خود را از قدرت‌های استکباری و استعمارگر اعلام کرده و از مردم مظلوم فلسطین اعلام حمایت کردند.
همچنین،  در مراسمی با شکوه که همزمان با روز جهانی قدس با حضور صدها تن از ساکنان ولسوالی انجیل، از توابع ولایت هرات در مسجد جامع جغاره برگزار شد، نمازگزاران با سر دادن شعارهای ضد استکباری از مردم مظلوم فلسطین، اعلام حمایت کردند.

درهمین حال، در روز جهانی قدس در مراسمی دیگر از سوی شورای اخوت اسلامی هرات و شورای علمای شیعه شهرک المهدی جبرئیل با همکاری نهادهای فرهنگی، قرآنی، هیات های مذهبی، اصناف و بازاریان، با حضور جمع کثیری از شهروندان نواحی مختلف شهر هرات در مسجد حضرت سید الشهدای شهرک المهدی جبرئیل هرات، نیز از این روز تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین احسانی، مشاور معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان گفت، روز قدس روز همبستگی امت اسلامی است و تمامی مسلمانان جهان باید از این روز به پیروی از فرموده حضرت امام خمینی(ره) تجلیل نموده و آن را گرامی بدارند، زیرا این رسالت و مسئولیت همه مسلمانان است که از یکدیگر حمایت و پشتیبانی نمایند.

کلیدواژه