پیام انجمن دوستی ایران و افغانستان در محکومیت انفجار کابل
(last modified 1400-02-19T13:48:57+00:00 )
ثور 19, 1400 18:18 Asia/Kabul
  • پیام انجمن دوستی ایران و افغانستان در محکومیت انفجار کابل
    پیام انجمن دوستی ایران و افغانستان در محکومیت انفجار کابل

انجمن دوستی ایران و افغانستان در پیامی اقدام تروریستی روز گذشته غرب کابل را محکوم کرد.

به گزارش رادیو دری،  انجمن دوستی ایران و افغانستان در پیامی با ابراز همدردی نسبت به مردم افغانستان، اقدام تروریستی روز گذشته غرب کابل را محکوم کرد. متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم بای ذنب قتلتبه کدامین  گناه ناکرده ، مردم و دخترانی که در پی کسب علم و فضیلت بودند ،چنین وحشیانه، دهشتناک و ناجوانمردانه به شهادت می‌رسند و تاریخ مهر ننگ خود را بر پیشانی کسانی خواهد زد که ظلم خود را بر مظلوم ترین و بی‌گناه ترین بندگان خدا روا می‌دارند.

در این بین زنان و کودکان از مهم ترین این گروه‌ها هستند و کسانی که خود را مجاز می‌دانند به هر نامی و تحت هر عنوانی کودکانی را که در مسیر نور و روشنایی، علم و دانایی قرار دارند، به بزدلانه ترین و فجیع ترین حالت ممکن به خاک و خون بکشند روسیاه ترین روسیاهان تاریخ خواهند بود.

قطعا ریشه تمام این فجایع و خشونت ها در تفکرات افراط گرایی داخلی  و دشمنان قسم خورده خارجی افغانستان عزیز و استکبار می باشد که تاب دیدن وحدت و همدلی و ترقی ملت افغانستان را ندارد.

انجمن دوستی ایران و افغانستان ضمن اعلام همدردی و تسلیت به ملت شریف افغانستان و خانواده های داغدار، انزجار خود را از این اعمال وحشیانه و غیر انسانی  اعلام می‌دارد  از  علما و بزرگان،  نخبگان، روشنفکران و سیاستمداران حق اندیش و اصحاب رسانه  افشا و بر ملا ساختن و شناساندن این خط انحراف و شیطانی و از  مقامات امنیتی و مسئول این کشور انتظار در شناسایی سریع  این جانیان مزدور و تبهکار و سپردن آنان بدست قانون عدل الهی اسِت  تا باشد که  زمینه را برای عدم تکرار چنین فجایعی فراهم سازند.

کلیدواژه