خاکسپاری جان باختگان انفجار‌های خونین کابل + ویدئو
(last modified 1400-02-19T17:21:39+00:00 )
ثور 19, 1400 21:51 Asia/Kabul

جان باختگان انفجار‌های خونین عصردیروز کابل امروز با حضور صد‌ها نفر از شهروندان کابل به خاک سپرده شد.

  به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری صداوسیما، پیکر‌های بیش از پنجاه نفر از کشته شدگان انفجار‌های عصر دیروز در برابر مدرسه سید الشهدا درغرب شهر کابل امروز با حضور صد‌ها نفر از شهروندان کابل در چند منطقه درغرب این شهر به خاک سپرده شد.

پیکر‌های دانش آموزان خردسال که عمدتا دختران بودند در قبر‌های کوچکتر و افراد بزرگسال درقبر‌های بزرگتر گذاشته شدند.صد‌ها نفر از شهروندان کابل که درمراسم خاک سپاری جان باختگان شرکت کرده بودند با ابراز غم و اندوه، این جنایت را به شدت محکوم کردند و درهنگام مراسم خاکسپاری شعار‌های «الله اکبر» «مرگ برآمریکا» و «مرگ براسرائیل» سردادند.

این چهارمین حمله بر مراکز آموزشی درغرب شهرکابل (جاده شهید مزاری) بود که عصر روز شنبه به وقوع پیوست، چند ماه قبل نیز مرکز آموزشی «کوثردانش» در غرب شهرکابل هدف حمله انتحاری قرارگرفت که براثر آن نیز ده‌ها نفر جان باختند یا زخمی شدند.

طالبان مسئولیت حمله بر مدرسه سید الشهدا را برعهده نگرفت و این حمله را محکوم کرد، تاکنون فرد یاگروهی مسئولیت انفجار‌های عصر روز گذشته را برعهده نگرفته است، اما داعش مسئولیت حملات تروریستی قبلی بر مراکز آموزشی درغرب شهرکابل را برعهده گرفته بود.

انفجار‌های عصر روز گذشته در برابر مدرسه سید الشهدا موجی از واکنش‌های ملی و بین المللی را به همراه داشت، دفترنمایندگی سازمان ملل متحد، سفارت جمهوری اسلامی ایران درافغانستان، دولت پاکستان، اشرف غنی رئیس جمهور، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی، حامد کرزی رئیس جمهورسابق، سرور دانش معاون رئیس جمهور و بسیاری از شخصیت‌های سیاسی افغان، این حمله را جنایت ضد بشریت دانستند.

هرچند طالبان گفته است که دراین حمله دست ندارد، اما رئیس جمهور و ارگان‌های امنیتی افغانستان، طالبان را مسئول این حمله دانستند، اشرف غنی به نظامیان افغان دستور داده است عملیات ضد طالبان را با جدیت بیشتر ادامه دهند.

کلیدواژه