ثور 20, 1400 13:49 Asia/Kabul
  • بازداشت معاون استخبارات طالبان در ولایت بامیان
    بازداشت معاون استخبارات طالبان در ولایت بامیان

مسئولان در ولایت بامیان می گویند که در عملیات نیروهای امنیتی، معاون استخبارات طالبان در ولایت بامیان دستگیر شده است.

به گزارش رادیو دری ، دفتر مطبوعاتی والی بامیان امروز (دوشنبه) اعلام کرده که قاری عبدالجلیل عمری معاون استخبارات گروه طالبان در ولایت بامیان همراه با یک تن از افرادش، روز گذشته (یکشنبه، 19 ثور) توسط ریاست امنیت ملی بامیان از مربوطات ولسوالی کهمرد بازداشت گردید.

این دفتر اعلام کرده که قاری عبدالجلیل عمری در سرطان سال 1399 در جمع پنج هزار زندانی طالبان آزاد و بعد از رهایی دوباره به صفوف گروه طالبان پیوست.

بر اساس این گزارش، این فرد بعد از آزادی در ولسوالی‌های تاله و برفک، دهنه غوری بغلان و روی دوآب سمنگان مصروف فعالیت های تخریبی و تروریستی بوده است. 

در بیانیه دفتر والی آمده است که او اخیراً جهت انجام ملاقات با حلقات رهبری طالبان به کشور پاکستان رفته و از سوی رهبری این گروه به عنوان معاون استخبارات گروه طالبان در ولایت بامیان تعیین و توظیف شده که در اوایل ماه مبارک رمضان وارد ولسوالی کهمرد ولایت بامیان گردید.

مقامات می گویند که این فرد تصمیم داشته تا حملات پیچیده تروریستی را در ولسوالی های کهمرد، سیغان، شیبر و مرکز بامیان  برنامه ریزی و انجام دهد که  طی یک عملیات خاص توسط موظفین ریاست امنیت ملی بامیان همراه با یک تن از افرادش به نام قاری عبدالقادر بازداشت گردیده است.

کلیدواژه