ثور 21, 1400 08:07 Asia/Kabul
  • تاکید دانش آموزان مدرسه دخترانه سیدالشهدا کابل بر بازگشایی این مدرسه
    تاکید دانش آموزان مدرسه دخترانه سیدالشهدا کابل بر بازگشایی این مدرسه

دانش آموزان مدرسه دخترانه سیدالشهدا کابل بر بازگشایی این مدرسه و بازسازی آن تاکید کردند .

به گزارش رادیو دری به نقل از ایرنا ، هرچند ده‌ها دانش آموز مدرسه سیدالشهدای غرب کابل پس از انفجارهای تروریستی روز شنبه کشته شدند، اما زخمی‌ها و نجات یافتگان این حمله تروریستی اقدام به بازگشت به کلاس های درس کردند.

دانش آموزان از دولت افغانستان خواستند هرچه سریعتر این مدرسه را بازگشایی و بازسازی کند.

یکی از دانش آموزان  مدرسه دخترانه سیدالشهدای کابل در حالی که در بیمارستان با لباس خون آلود در بستر بود گفت: تلاش می کند هرچه زودتربهبود یابد و به مدرسه اش برگردد.

بنفشه یکی دیگر از دانش آموزان زخمی این مدرسه هم گفت:پس از بهبودی به کلاس درس بر می گردد و اجازه نمی دهد تروریست‌ها به اهدفشان در افغانستان برسند .

در همین حال شمار  دیگری از مردم غرب کابل با شعار «درس و مشقم را مگیر» و «آینده از آن ماست اگر بگذارید» برای بازگشای  هرچه سریعتر این مدرسه، اقدام کرده  اند .

این نخستین بار نیست که مدرسه و مراکز آموزشی در منطقه هزاره نشین غرب کابل هدف حمله تروریستی قرار می گیرد.

پیش از این نیز مرکز آموزشی موعود، کوثر دانش و دیگر مراکز آموزشی هدف حمله تروریستی قرار گرفت و صدها دانش آموز افغان در آن کشته و یا زخمی شدند.

روز شنبه بر اثر  انفجارهای تروریستی مقابل مدرسه دخترانه سیدالشهدا در غرب کابل ( پایتخت افغانستان ) 85 نفر کشته و بیش  از 150 نفر زخمی شدند .

تاکنون شخص یا گروهی مسئولیت این انفجارهای تروریستی را  برعهده نگرفته است .اما واکنش گسترده داخلی و خارجی را بدنبال داشته است. جمهوری اسلامی ایران هم این حمله تروریستی را محکوم کرد .

 

کلیدواژه