ثور 20, 1400 23:15 Asia/Kabul
  • صلح افغانستان؛ محور دیدار فرمانده ارتش پاکستان و عبدالله عبدالله
    صلح افغانستان؛ محور دیدار فرمانده ارتش پاکستان و عبدالله عبدالله

رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان و فرمانده ارتش پاکستان، آغاز هرچه سریعتر مذاکرات صلح افغانستان را ، برای حل بحران این کشورر ضروری دانستند .

به گزارش رادیو دری، دفتر شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در بیانیه ای اعلام کرد ،« عبدالله عبدالله » رییس این شورا روز دوشنبه در دیدار ژنرال قمر جاوید باجوا  فرمانده ارتش پاکستان در کابل گفت ، گروه طالبان از فرصت پیش آمده برای مذاکره و برقراری صلح استفاده درست نکرده است .

«عبدالله عبدالله»  افزود، اگر طالبان خواهان تحمیل راه ‌حل نظامی باشد، این رویکرد باعث تدوام جنگ و مخالفت مردم در برابر آنان خواهد شد.

رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان ضمن تاکید براینکه حل بحران این کشور راه حل نظامی ندارد خاطر نشان کرد ؛ افغانستان صلح‌آمیز که طالبان بخشی از آن باشد، به نفع افغان ها ، کشورهای منطقه و جهان است. 

فرمانده ارتش پاکستان هم در این دیدار گفت:مشکل کنونی افغانستان راه ‌حل نظامی ندارد و تنها راه حل ، رسیدن به توافق سیاسی از طریق مذاکره و تفاهم برای تشکیل یک دولت فراگیر با برگزاری انتخابات سراسری است .

در همین حال «نیکلاس پاتریک کارتر» فرمانده ارتش انگلیس  امروز با «محمد اشرف غنی» و «عبدالله عبدالله » رئیس جمهوری و رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در کابل( پایتخت این کشور) دیدار و درباره مسایل این کشور گفت وگو کرد .

دور جدید مذاکرات صلح افغانستان بین دولت این کشور و گروه طالبان به منطور پایان جنگ و درگیری که قرار بود 24 آوریل /4 ثور در استانبول ترکیه برگزار شود اما به علت شرکت نکردن این گروه به تاخیر افتاده است.

کلیدواژه