ثور 21, 1400 14:22 Asia/Kabul
  • ادامه ساخت جاده ارتباطی بین افغانستان و چین
    ادامه ساخت جاده ارتباطی بین افغانستان و چین

کار ساخت جاده ارتباطی بین افغانستان و چین ادامه دارد. این جاده، بیش از 49 کیلومتر طول دارد که در حال حاضر 15 درصد پیشرفت کاری داشته است.

به گزارش رادیودری، وزارت فواید عامه افغانستان اعلام کرده که این جاده جغلی که ۴۹.۷ کیلومتر طول دارد، از منطقه بزهای گنبد خرد پامیر بدخشان شروع تا انتهای ولسوالی واخان ولایت بدخشان امتداد دارد که تقریباً به مرز چین می رسد، کار اعمار این جاده، ۱۵ درصد پیشرفت دارد.

وزارت فواید عامه افغانستان می گوید که این جاده نظر به برنامه آینده دولت افغانستان بخشی از کوریدور واخان را تشکیل می دهد که به واسطه آن افغانستان را چند گام دیگر به اتصال منطقه ای و سیاست اقتصاد محور نزدیک می کند.

واخان یک منطقه کوهستانی در بدخشان است که قبلاً به وسایل نقلیه دسترسی نداشت، اما در حال حاضر وزارت فواید عامه افغانستان اعمار این جاده جغلی روی دست گرفته است، تا در آینده به شکل اساسی اسفالت و یک راه ترانزیت با کشور چین باشد.

این جاده جغلی افغانستان و چین را با هم وصل می کند، توسط وزارت فواید عامه با هزینه بیشتر از ۳۶۹ میلیون افغانی با ۲۲ شورای محلی منعقد شده است که از بودجه ملی افغانستان تمویل می شود.

مسیر واخان نه تنها یک راه کوتاه میان چین و افغانستان است که از طریق آن مواد اولیه و محصولات دادوستد می شود، بلکه به گردشگران برای رسیدن به پارک ملی واخان نیز کمک می کند.

کلیدواژه