ثور 24, 1400 13:14 Asia/Kabul
  • سرمایه‌گذاری۵.۳ میلیارد دلاری ایران در افغانستان
    سرمایه‌گذاری۵.۳ میلیارد دلاری ایران در افغانستان

مشاور وزیر راه و شهرسازی ایران در امور افغانستان از توافقات اولیه برای سرمایه‌گذاری ۵.۳ میلیارد دلاری ایران در افغانستان خبر داد.

به گزارش رادیو دری به نقل از ایرنا ، «سیدحسین میرشفیع»، مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور افغانستان از مذاکره دو کشور ایران و افغانستان برای سرمایه‌گذاری ۵.۳ میلیارد دلاری در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی و اجرای پروژه‌های زیرساخت حمل و نقل در کشور افغانستان خبر داد.

مشاور وزیر ره و شهرسازی ایران در امور افغانستان گفت: در حال حاضر هماهنگی‌هایی انجام شده تا ایران ۵.۳ میلیارد دلار در پروژه‌های عمرانی و زیربنایی حمل و نقل افغانستان و صدور خدمات فنی- مهندسی سرمایه‌گذاری کند.

میرشفیع افزود: این کار در قالب مذاکراتی درباره جزئیات پروژه‌ها و شرکت‌هایی که قرار است در افغانستان فعالیت کنند در حال پیگیری است.

مشاور وزیر ره و شهرسازی ایران در امور افغانستان؛ توسعه مسکن،احداث و تکمیل راه آهن هرات- مزارشریف،توسعه حمل و نقل جاده‌ای افغانستان را از مهمترین موارد سرمایه گذاری ایران در افغانستان اعلام کرد و گفت: امیدواریم با کاهش ناامنی‌ها و خروج آمریکا از افغانستان، افق‌های روشنی برای این کشور و توسعه مناسبات دو کشور فراهم شود.

کلیدواژه