عقرب 12, 1395 17:40 Asia/Kabul
  • «فرید حمیدی» دادستان کل افغانستان
    «فرید حمیدی» دادستان کل افغانستان

«فرید حمیدی» دادستان کل افغانستان با بیان اینکه افغانستان بدترین کشور برای زنان و کودکان است، گفت: زنان پس از توقیف و زندانی شدن جایگاه خود را در خانواده و جامعه از دست می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس،«فرید حمیدی» دادستان کل افغانستان در «سومین  نشست سراسری دادستان‌های افغانستان» با بیان اینکه افغانستان بدترین کشور برای زنان و کودکان است، گفت:  زنان پس از توقیف و زندانی شدن جایگاه خود را در خانواده و جامعه از دست می‌دهند.

دادستان کل کشور افغانستان تأکید کرد: خشونت علیه زنان، گرمی و نشاط کانون خانواده را گرفته و اکنون نیاز جدی است، تا همه نهادها و ادارات مختلف دولتی، مبارزه‌ای جدی در مقابل خشونت علیه زنان را روی دست گیرند.

دادستان کل افغانستان افزود: هدف از مجازات فرد مجرم، اصلاح و تحویل دوباره وی به جامعه است اما در شرایط کنونی این هدف بر آورده نمی‌شود.

وی از تبعیض در اجرای قوانین در پرونده‌های مجرمین انتقاد و افزود: تبعیض در اجرائیات است متاسفانه این مشکل را داریم در حالاتی اگر ما به قوانین روح و جان ندهیم بی‌عدالتی است.

جمهور به نقل از دادستان کل افغانستان، نوشت: زن و مرد در برابر جرم باید ماده قانون بالای هر دو به صورت یکسان اجرا شود این حکم حاکمیت قانون است ولی هدف مجازات این است که یک فرد دوباره اصلاح کند و به جامعه برگردانده شود.

وی خاطرنشان کرد: وقتی ما یک زن و مرد را به سه ماه حبس مجازات می‌کنیم مرد دوباره در خانواده خود و جامعه جایگاه دارد ولی این زن در جامعه و خانواد خود جایگاهی ندارد .

کلیدواژه